יונדאי היצרנית המובילה בישראל מתחילת 2011
לראשונה, עקפה החברה את מאזדה במסירת מכוניות בישראל. למרות המהפכה בתחבורה הציבורית והעלייה במחירי בנזין, הישראלים עדיין מעדיפים את הרכב: 125 אלף מכוניות חדשות נמסרו בחצי שנה האחרונה - שיא של כל הזמנים

יונדאי, עקפה את מאזדה יח''צ
לראשונה עוקפת יונדאי את מאזדה בסיבוב כיצרנית הרכב המובילה בישראל בסיכום חצי שנתי. יונדאי מובילה לא רק בסך המסירות אלא גם במסירת מכוניות נוסעים, נתון חשוב במיוחד לאור העובדה שלמאזדה אין כמעט רכבים מסחריים או ג‘יפים, בניגוד ליונדאי שמוסרת אלפי ג‘יפים וג‘יפונים מדי שנה בשנה.
יונדאי מסרה במחצית השנה 17,068 כלי רכב, 14,889 מתוכם מכוניות נוסעים. זאת לעומת מסירה של 15,022 כלי רכב במחצית הראשונה של ,2010 מהם 13,841 מכוניות נוסעים. מאזדה, שמדורגת שנייה, מסרה במחצית הראשונה של השנה 13,416 כלי רכב (כולם מכוניות נוסעים), זאת לעומת מסירה של 16,007 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה במסירות של מאזדה מיוחסת לנזקים שנגרמו בשרשרת האספקה בעקבות רעידת האדמה החזקה ביפן, אך מיוחסת במידה משמעותית יותר להתחזקותו של הין היפני ביחס למרבית המטבעות האחרים שרלוונטיים לשוק הישראלי, בעיקר דולר ויורו.
בכירים ביונדאי הכריזו על כוונתם לפעול ברצינות בשוק הישראלי שהם מעניקים לו חשיבות מיוחדת, ולא מן הנמנע שהתוצאות מדברות בעד עצמן. יונדאי הוסיפה לא מכבר דגם חשוב מבחינה אסטרטגית לשוק הישראלי, ,i25 מכונית שמחליפה את אקסנט וממוקמת בין מכונית הסופר-מיני i20 לבין המכונית הקומפקטית .i30 כמו כן, יונדאי רוכבת על גל ההצלחה של מכוניות המיני הקטנות באמצעות i10 שלה. בעוד כשבועיים תשיק היצרנית את ,i35 מכונית קומפקטית במבנה סדאן (4 דלתות) שתתחרה ראש בראש עם מאזדה .3
גם קיה בעלייה
אך צרותיה של מאזדה לא מגיעות רק מכיוון יונדאי. מסירותיה של חברת קיה, אף היא בבעלות קבוצת יונדאי, זינקו במחצית הראשונה של 2011 מהמקום העשירי למקום החמישי בטבלת המסירות של מכוניות נוסעים, בעקבות אספקת 6,560 מכוניות נוסעים ו7,877- כלי רכב בסך הכל. שברולט, אשר מוקמה במקום השישי במחצית הראשונה אשתקד, זינקה למיקום הרביעי השנה, עקב מסירה של 7,431 מכוניות נוסעים ושל 8,113 כלי רכב בסך הכל.

מאזדה 3, במקום השני יוסי אלוני
אמנם למכירותיה של שברולט תרמה מאוד ספארק - מכונית המיני הקטנה אשר אינה רווחית מאוד - אבל בימים אלה נוסף עליה דגם בעל חשיבות אסטרטגית רבה - מכונית הסופר-מיני סוניק, אשר בעקבותיה צפויים להגיח דגמים נוספים.
טויוטה, שמתמודדת עם קשיים דומים לאלה של מאזדה (אף שמקורות הייבוא שלה מעט גוונים יותר) הצליחה לשמור על מקומה השלישי בטבלת המסירות ועל סך מסירות דומה למדי לזה שנראה בחציון הראשון אשתקד.
גם פולקסווגן רשמה הישג נאה השנה, זאת למרות מצבו של היורו מול הדולר ובמידה רבה בזכות מצבו של היורו מול הין היפני. פולקסווגן מדורגת במקום השישי בסך המסירות - עם היקף גדול באחד מהיקף המסירות של סוזוקי - ובמקום השביעי בסך מסירת מכוניות נוסעים.
סוזוקי, שהמציאה בישראל את אופנת המיני,
רוכבת על הצלחתה של אלטו הקטנטנה ומסרה עד כה כ6,500- מכוניות נוסעים וכ300- ג‘יפונים. מיצובישי, שמינית בסך המסירות של כלי רכב ובמקום ה13- במסירת מכוניות נוסעים, מסרה במחצית הראשונה של השנה 4,836 כלי רכב.
גם סקודה רשמה הישג נאה עם מסירת 4,776 כלי רכב, נתון שמציב אותה במקום התשיעי הכללי; למסירות אלה יש להוסיף גם מכירה של כמה מאות מוניות אשר לא נספרות ברישוי הרגיל של יבואני הרכב.
את טבלת המסירות למחצית הראשונה של 2011 חותמת ניסאן עם 4,677 כלי רכב. כך, לראשונה מאז שזיכיון הייבוא של פורד עבר לידי דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, מוצאת עצמה פורד מחוץ לעשירייה הראשונה במסירת כלי רכב בישראל.







נא להמתין לטעינת התגובות




