"חוק האופנועים" אושר בקריאה ראשונה

הצעת החוק שאושרה מחייבת את חברות הביטוח להשתמש ב-8% מסך הפרמיות שהן גובות כביטוח חובה לצורך תמיכה באוכלוסיות פגיעות; האישור צפוי להוזיל את תעריפי ביטוח החובה לאופנועים

גיל מלמד | 4/7/2011 17:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אשר מחייבת את חברות הביטוח להשתמש ב-8% מסך הפרמיות שהן גובות כביטוח חובה לצורך תמיכה באוכלוסיות פגיעות - עבר היום (א') בוועדת הכלכלה של הכנסת בקריאה ראשונה.

"חוק האופנועים", כפי שהוא מכונה, נולד בעקבות מחאת האופנוענים לפני כשנה, לאחר שהמפקח על הביטוח החליט לבטל את "מרכיב ההעמסה" בביטוח החובה לרכב.

פעולה זאת של המפקח על הביטוח, אשר מטיבה בראש ובראשונה עם חברות הביטוח המסחריות, ייקרה במידה ניכרת את תעריפי הביטוח לאופנועים.

למרות ששוק ביטוח החובה לרכב ממומן כולו באמצעות פרמיות שנגבות כתשלום חובה מכלל בעלי הרכב המנועי בישראל, נציג משרד האוצר טען בדיון שלהצעת החוק הזאת יש עלות תקציבית, כלומר שהממשלה תידרש לממן חלק ממנה.

יו"ר הועדה, ח"כ כרמל שאמה, אמר אתמול שהוסכם לקדם את הצעת החוק בהתאם להחלטת ועדת משנה של ועדת השרים לחקיקה, אשר היתה אמורה לגבש החלטה בנושא. לדברי שאמה, למרות שבסוף השבוע האחרון היתה הסכמה עם האוצר לאשר את הצעת החוק בקריאה ראשונה אתמול, במהלך הדיון הביע האוצר התנגדות להצעה.

ואכן, נציגי האוצר אשר גרמו מלכתחילה לייקור תעריפי הביטוח הביעו התנגדות  להצעת החוק. סגנית בכירה לממונה על שוק ההון באוצר, לי דגן, טענה שמרכיב ההעמסה
עומד כיום על כ-4%, ולדבריה המשמעות היא שכל בעל מכונית נוסעים מסבסד בביטוח החובה שלו 75 שקלים לטובת ביטוח החובה של האופנוענים. לטענתה, העמסה של 8% משמעותה שכל בעל רכב ישלם 230 שקלים לטובת ביטוח האופנוענים.

חברי הכנסת יואל חסון ויוליה שמאלוב ברקוביץ' הצטרפו ליו"ר שאמה הכהן וליוזמת ח"כ קירשנבאום, ותמכו בהצעת החוק בניגוד לעמדת האוצר. ח"כ חסון הציע להעלות להצבעה את הצעת הפשרה של ח"כ קירשנבאום לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6%.

לבסוף החליטה הוועדה להעלות למליאת הכנסת שתי הצעות, לפי הראשונה מרכיב ההעמסה יעמוד על 8% ולפי השנייה הוא יעמוד על 6%.

מחלוקת אחרת שהועברה להחלטת מליאת הכנסת היא האם מרכיב ההעמסה יהיה קבוע או שנוסח החוק יקבע שהמרכיב הזה "לא יפחת" מ- 6% או 8%, כדי שניתן יהיה בעתיד להעלות אותו ולהפחית עוד את ביטוח החובה לאופנוענים.

יצוין שגם לפי הנוסח ה"טוב", מבחינת בעלי האופנועים, עדיין מדובר במרכיב ההעמסה שיהיה 8% - ממש כפי שקבע המפקח על הביטוח כאשר הופרט שוק ביטוח החובה בשנת 2001 - לרווחת חברות הביטוח המסחריות.

"תעריפי ביטוח החובה לאופנועים הם שערורייתיים", אמרה ח"כ קירשנבאום, "ועל חברות הביטוח לוותר על חלק קטן מרווחיהן העצומים לטובת עידוד כלי תחבורה זמין וזול לצעירים".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->