רשות הסחר פתחה בחקירה נגד גוגל: "ניצלה את כוחה כדי להחליש המתחרות"
על פי ההערכות גוגל "שיפצה" את תוצאות החיפוש כדי להפחית את מספר הכניסות לאתרים של חברות המתחרות בה בתחום הפרסום
אמנם בתגובה הרשמית שפרסמה גוגל לא צוינה הסיבה המלאה לחקירה, אך לפי הערכות המומחים, גוגל "שיפצה" את תוצאות החיפוש כדי להפחית את מספר הכניסות לאתרים של חברות המתחרות בה בתחום הפרסום. גוגל מחזיקה כיום בכ-66% משוק החיפוש באינטרנט בארה"ב, ולאחריה יאהו עם
16% ובינג (מיקרוסופט) עם 14%, ולכן ההשפעה של ביצוע מהלך שכזה על חברות המספקות שירותי פרסום המתחרים בפלטפורמה של גוגל צריכה להיות משמעותית למדי.
גוגל מצדה אינה מתייחסת להאשמות ברצינות. אמיט סינגהל, אחד מבכירי החברה, השיב בתגובה להודעה כי גוגל היא "בחירה של המשתמש" ואיננה האפשרות היחידה שקיימה בשוק. "ישנם מנועי חיפוש כלליים אחרים, מנועי חיפוש הייעודיים לתחומים מסוימים, גישה ישירה לאתרים, רשתות חברתיות ועוד מגוון רחב של אפשרויות לנווט ברחבי הרשת", מסר סינגהל.
חקירות גם באירופה
זו אינה החקירה היחידה שמעורבת בה גוגל בימים אלה. לפני קצת יותר מחצי שנה החלה המקבילה האירופאית של ה-FTC לחקור את גוגל בנוגע לאותן ההאשמות. בנוסף לכך, הרכישה האחרונה של גוגל, חברת Admeld ב-400 מיליון דולר, עדיין בבדיקת משרד המשפטים האמריקאי.
גם משרדי התובע המחוזי בניו יורק, בקליפורניה, בטקסס ובאוהיו החלו בחקירות פרטיות משלהם בנושא ההשפעה של גוגל על תחום הפרסום ברשת ועל הפגיעה בתחרות החופשית.
במהלך סוף השבוע האחרון איבדה החברה מעל ל-1% משווייה (קרוב ל-1.5 מיליארד דולר) בנוסף לאובדן של 20% משווייה מאז תחילת השנה.
כאמור, בפעם האחרונה שהתנהלה חקירת הגבלים עסקיים גדולה בארה"ב היתה זאת מיקרוסופט שעמדה תחת זכוכית המגדלת, כאשר יצרניות הדפדפנים טענו שהיא השתמשה בכוחה המונופליסטי כדי לפגוע בתחרות החופשית. תוצאת החקירה היתה תשלום פיצויים ענק מצדה של מיקרוסופט ומגבלת "על תנאי" שדרשה מהחברה לחשוף נתונים פנימיים בפני גורמים משפטיים במהלך 12 השנים האחרונות.
בשלב זה עדיין לא ברור אם גורלה של גוגל יהיה דומה לגורלה של מיקרוסופט, וכל שנותר הוא לצפות לתוצאות הראשונות של החקירות באירופה ובארה"ב, הצפויות להתפרסם במהלך החודשים הקרובים.







נא להמתין לטעינת התגובות




