לא על הקוטג' לבדו: המחאה מתפשטת לשאר מוצרי המזון

קבוצה חדשה הקוראת לאגד את הכח הצרכני קמה בפייסבוק: "קונים פחות, שוברים מחיר"; הרעיון: כל שבוע יוטל חרם על מוצר פופולרי אחר; בתור מוצר ראשון נבחר הלחם, ורמי לוי כבר הודיע כי המחיר יירד

בן זהבי | 20/6/2011 13:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאחר שמחאת הקוטג', שהחלה על גבי דפי הרשת החברתית פייסבוק, גייסה 92 אלף מועמדים והגיעה לדיון בוועדת הכלכלה ולהתערבותו של של האוצר יובל שטייניץ, מתרחבת הפעילות גם למוצרים נוספים.

קבוצת פעילים חברתיים הקימה קבוצה הנקראת "קונים פחות, שוברים מחיר", ומטרתה לצאת בחרם נגד מוצרים שמחירם מופקע בעיני הקבוצה.

בדף הקבוצה נכתב כי "כנסת ישראל אמורה לפקח על מוצרי היסוד ומוצרי המזון בישראל, בפועל בעלי ההון בענף המזון מפקחים על כנסת ישראל. בסדרת כתבות בעיתונים כלכליים, במדורי הכלכלה, הצרכנות מובילים, וברשתות התקשורת עולה תמונה קשה מאוד של עיוות מקומם במחירי מוצרי המזון בישראל".

"מצטיירת תמונה עגומה של קרטל בעלי ההון בענף המזון שכל מטרתו להרוויח על גב הצרכנים בישראל ולהרוויח המון. עוד עולה מכתבות התחקיר שמוצרי מזון ישראליים נמכרים בזול בחו"ל והפערים מדהימים: חלב בישראל עולה יותר ב-300% מאשר בגרמניה והרשימה עוד ארוכה".

"ממשלת ישראל מטילה מיסים על עם ישראל והיא מחייכת, הכיס שלנו בוכה וקרטל המזון שודד לנו את המעט שנשאר לנו לקיום כאזרחים במדינה".

"אני קורא לצרכנים: נשים גברים בישראל, לגלות 'אחריות חברתית' ולהשתתף בפרויקט 'קונים פחות, שוברים מחיר" בשם כולנו, למען כולנו."

בוצעו מעצרים, אך המחיר עדיין גבוה

בזמן הקצר בו קיימת הקבוצה היא הצליחה להגיע לשני הישגים - הראשון הוא הצטרפותם של מעל ל-2,500 חברים, והשני הוא הצלחה בהורדת מחירו של מוצר מבוקש.

בתור התחלה בחרו מקימי הקבוצה בלחם אחיד כ"קורבן", והכריזו כי שם ייחל החרם. זמן קצר לאחר ההודעה הריםאת הכפפה רמי לוי, מבעלי שיווק השקמה, והודיע כי הוריד את מחיר הלחם.

"המטרה היא לגרום, בעזרת מחאה ושיתוף פעולה עם גורמים בענף המזון, להורדת מחירים של מוצרים

שנפח הצריכה שלהם גדול, רחב ומקיף את כל שכבות האוכלוסייה", אומר אלי סתוי, יו"ר פורום מזון ומכולת, וממובילי המאבק.

סתוי מציין כי "הלחם נבחר מכיוון שהממונה על ההגבלים העסקיים בחן את התחרות בענף, הגיע למסקנות כי קיים קרטל ואף נעשו מעצרים, אך למעשה מחירו של הלחם עדיין גבוה יחסית". בהתחשב בעובדה כי הלחם מהווה את מוצר הצריכה הבסיסי ביותר, בחירתו כסמל לפתיחת מאבק חדש נראית הגיונית ומתבקשת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->