תיתפס בלי כרטיס ברכבת הקלה? תיקנס ב-180 שקלים

במשרד התחבורה וב"סיטיפס" דורשים לאכוף מהיום הראשון להפעלת הרכבת הקלה את התשלום עבור הנסיעה. מסתמן: בשלב ראשון יעמוד הקנס למתחמקים מתשלום על 180 שקלים. לקראת ההפעלה יעלה קמפיין הסברה בנושא, שעלותו 20 מיליון שקלים

זמן מעריב | 5/6/2011 16:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דנה היום (א') בהצעת החוק לתיקון פקודת מסילות הברזל, במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. ההצעה נועדה ליצור תשתית משפטית להפעלת רכבת קלה.
 
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים צילום: דני פורגס, דוברות סיטיפס

חלק ניכר מהדיון עסק בגובה הקנס שייגזר על מי שייתפס נוסע ללא כרטיס ברכבת הקלה. כמו כן, במהלך הדיון התגלע עימות, כמו בהזדמנויות רבות בעבר, בין נציגי "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה בירושלים ובין אנשי משרד התחבורה.

נציגי משרד התחבורה ו"סיטיפס" הבהירו כי אם לא תתבצע אכיפה של התשלום עבור הנסיעה מהיום הראשון, יווצרו פרצות שלא יאפשרו הפעלה ראויה של המערכת.

אנשי משרד התחבורה ציינו כי השר יקבע בתקנות שהקנס המוגדל שיוטל על מי שייתפס נוסע בלי כרטיס יעמוד על 180 שקלים, כאשר הקנס המקסימלי שיוכל לקבוע השר יעמוד על 500 שקלים.

הוועדה קיבלה את הצעתו של יו"ר הוועדה, שאמה-הכהן, שדרש להנמיך את הקנס המקסימלי ל-250 שקלים, כאשר כל בקשה להעלותו תצטרך לקבל את אישור הוועדה. שאמה-הכהן הסביר כי יש להיזהר שלא לפגוע יתר על המידה במי שיטעו בתום לב בתקופת תחילת ההפעלה.

בנוסף, ביקש שאמה-הכהן מנציגי המשרדים להציג לוועדה בישיבה הבאה את תוכנית ההסברה לנוסעים, אודות השימוש בכרטיסי הרכבת הקלה. נציג משרד האוצר בדיון, מיכה פרלמן, ציין כי לקראת תחילת הפעלת הרכבת הקלה הוקצו 20 מיליון שקל לצורך העלאת תקציב ההסברה.
"סיטיפס": ראוי היה להתייעץ איתנו

במהלך הדיון העקרוני על הצעת החוק, מתח עליה ביקורת יו"ר "סיטיפס", אברהם (בייגה) שוחט. לדברי שוחט, "הצעת החוק מגבילה זיכיון שקיבלה החברה. נעשה כאן דבר שמערער את תמונת הזיכיון".

שוחט הסביר שלפי ההצעה יקום גוף נוסף, מלבד הגוף שהוקם מתוקף חוזה הזיכיון, שאמור יהיה לפקח על החברה. שוחט הוסיף והתריע כי "בתנאים האלה הבנקים אומרים שהסגירה הפיננסית חווה רעידת אדמה".

נציגי "סיטיפס" אף ציינו כי נציגי

משרד התחבורה כמעט ולא נפגשו איתם והתעלמו מההערות שהעבירו על הצעת החוק. "הלקוח היחיד של החוק בשבע השנים הקרובות הוא 'סיטיפס', וראוי היה להתייעץ איתנו", טען מנכ"ל החברה יהודה שושני.

עו"ד חוה ראובני, סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, השיבה לטענותיהם כי התקיימו פגישות בין הצדדים, ובכלל זה פגישה בשבוע שעבר אצל מנכ"ל המשרד דן הראל. "חלק לא קטן מההערות קיבלו מענה בפגישה אצל המנכ"ל", הסבירה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->