עובד לשעבר של אופטיקה הלפרין תובע: "החברה עקבה אחר מיקומי בלי ידיעתי"

סמנכ"ל הכספים לשעבר של רשת האופטיקה תובע מהחברה ומסלקום חצי מיליון שקלים, בטענה כי פרטיותו נפגעה כשגילה כי למכשיר הסלולר שלו הוצמד שירות העוקב אחריו בכל רגע נתון; החברה בתגובה: "מדובר בהליך מקובל בחברות גדולות"

נתיב נחמני | 1/6/2011 14:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שברו את הכלים? סמנכ"ל הכספים לשעבר של רשת אופטיקה הלפרין, תובע את החברה בגין פגיעה בפרטיותו לאחר שלדבריו החברה הזמינה שירות איכון למכשיר הטלפון שלו ועקבה אחר מיקומו בכל רגע נתון.

בתביעה על סך חצי מיליון שקלים, שהוגשה גם נגד חברת סלקום, טוען הסמנכ"ל לשעבר כי לאחר שהתעמת עם מנכ"ל החברה, יעקב הלפרין, הודה האחרון שהתוכנה מופעלת במכשיר הטלפון שלו ושל עובדים נוספים בחברה. חודש לאחר הגילוי - הוא פוטר מעבודתו.

במשך שנה וחצי עבד אלי ביידר כסמנכ"ל כספים בחברת האופטיקה. לפני מספר חודשים, הוא ניהל שיחת טלפון עם אחד ממנהליו, במהלכה הבין כי המנהל יודע בדיוק היכן הוא נמצא. בכתב התביעה טוען ביידר, כי כחודש לאחר מכן הוא החליט לברר את הסוגייה מול מנכ"ל החברה שאמר לו כי אכן מתנהל אחריו מעקב מסוג זה, וכי הוא בעצמו (ביידר) חתם על מסמך המביע את הסכמתו לכך. מכתב התביעה עולה כי ביום השיחה עם הלפרין, הוא קיבל הודעה על פיטוריו.
עו
עו"ד חי. "כל האמצעים כשרים" יח''צ

כמו כן תובע ביידר גם את סלקום בטענה כי החברה היתה צריכה לוודא כי הוא, כמשתמש בקו הטלפון שהופעל אחריו מעקב, מודע לעניין.

"הנתבעים בתביעה זו היו, כל אחד בדרכו, ל'אח הגדול' של התובע, ולא אותו 'אח גדול' יציר תוכנית הטלוויזיה המצליחה, אלא כפי שנקבע מונח זה במקור בספרו של ג'ורג' אורוול '1984'", טוען עורך דינו של ביידר, דן חי. לדבריו, "אורוול מתאר בספרו מציאות עתידנית שבה השלטון שולט מרחוק בכל אספקט בחייו של הפרט ובמילים אחרות: 'כל האמצעים כשרים'. אורוול לא שער כי פרי דמיונו
יהפוך למציאות, והתובע חש מציאות זו על בשרו".

מאופטיקה הלפרין נמסר בתגובה כי תביעתו של ביידר קנטרנית ביותר. "מדובר בהליך מקובל בחברות גדולות, בהן עובדי שטח מדווחים בזמן אמת על שעות עבודתם. לאור האמון שנרכש בינינו לבין עובדינו הוסכם כי מספר מחברי ההנהלה, ישתמשו בטלפון כשעון נוכחות סלולרי, מאחר ועובדים אלו נמצאים בשטח ולא במטה. סמנכ"ל הכספים היה חלק בלתי נפרד מהנהלת החברה, כאשר כל ההתקשרות עם חברת התקשורת הסלולרית עברה דרכו, ועל לכן תמוהה טענתו כי לא הכיר את ההליך".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->