הקרב על דרום הקריה הוכרע: קבוצת עזריאלי תקים מתחם משרדים

הקבוצה שבשליטת דוד עזריאלי תשלם 522 מיליון שקל עבור המתחם בשטח של 9 דונם, עליו היא צפויה להקים קומפלקס משרדים מדורג בשטח כולל של 126 אלף מ"ר

עידו אפרתי | 30/5/2011 15:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קבוצת עזריאלי, שבשליטת היזם דוד עזריאלי, היא הזוכה במתחם המשרדים באזור דרום הקריה בתל אביב ששווק במסגרת מכרז מינהל מקרקעי ישראל.

הקבוצה הגישה הצעה מנצחת בגובה 522 מיליון שקל עבור המתחם בשטח 9 דונם, מרחק דקות הליכה ממרכז עזריאלי. בכך גברה הקבוצה על 3 מתמודדים נוספים שהציעו עבור המגרש סכומים של 456 מיליון שקל, 440 מיליון שקל ו-125 מיליון שקל.

הזכייה של עזריאלי תעניק לה את הזכות להקים על המגרש בשטח של 9.4 דונם, קומפלקס משרדים מדורג בשטח כולל של 126 אלף מ"ר (מתוכם כ-90 אלף מ"ר שטח עיקרי), במתחם שבין הרחובות הארבעה, קלמן מגן ודוד אלעזר, הנמצאים בקרבת מרכז עזריאלי המהווה כיום עוגן משמעותי של שטחי משרדים ומסחר באזור.

מחיר המינימום שקבע המינהל לרכישת הקרקע - כ-152 מיליון שקל (כולל פיתוח) - היה רחוק מלשקף את האטרקטיביות של המתחם בעיני היזמים ואת התחרות הקשה שהזניקה את גובה ההצעות. גובה ההצעה משקף מחיר של למעלה מ-4,300 שקל למ"ר, מה שיכול להעיד על מחיר המכירה או השכירות של השטחים הללו בעתיד.

בקבוצת עזריאלי הדגישו היום כי בכוונתם לקדם במרץ את התכנון המפורט על מנת לקבל את האישורים הדרושים להשלמת הפרויקט בהקדם, ולסיימו אף מוקדם יותר מהמועד שנקבע במכרז שעומד על 60 חודשים. שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מסר כי: "כמובטח קבוצת עזריאלי ממשיכה באיתור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות אשר מרחיב את פוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה".

דוד עזריאלי, הוסיף "אנו שבים ומדגישים את מחויבות הקבוצה להמשיך ולהשקיע בתחום הנדל"ן המניב בישראל, כפי שעשינו עד כה".
צפוף בדרום הקריה

נציין, כי קבוצת עזריאלי אינה היחידה שלטשה עיניים לחטיבת הקרקע ויזמים גדולים אחרים, חלקם עם כיסים עמוקים מצאו את דרכם אל תיבת המכרזים. בין בורסת השמות של המתמודדים על הקרקע: היזם ואיש הקמעונות רמי לוי, שהגיש על פי הערכות את הצעה הנמוכה ביותר, חברת גינדי אחזקות, והחברות אמות וגב-ים. 

אולם, מה שהעיב על המכרז, וככל הנראה מנע מחלק מהחברות להתמודד, היה שינוי תקני החניה חדשים שמאמצת העיר תל אביב, במסגרתם יצומצמו מספר מקומות החניה במתחם המיועד מ-1,500 ל-500 מקומות בלבד, מה שעלול לפגוע בשיווק השטחים וכתוצאה מכך במחירי השכירות בפרויקט המתוכנן.

בשלב זה לא ברור כיצד תתמודד עזריאלי עם מיעוט מקומות החניה. על פי הערכות, אחת האפשרויות היא הקצאה של חלק ממקומות החניה של מרכז עזריאלי לפרויקט המשרדים החדש שנמצא במרחק הליכה משם, ואולי אף תציע שירותי שאטל קבועים מעזריאלי למתחם החדש.

שטחי המשרדים של מגדלי עזריאלי מושכרים כיום ברמות מחירים של 100-120 שקל למ"ר והם מייצגים את רמות המחירים בשורת מגדלי ה"פרימיום" של שוק המשרדים בתל אביב, יחד עם מגדלים כמו מגדלי לוינשטיין, מגדל דיסקונט, מגדל רוגובין-תדהר

ומגדל המוזיאון.

"לא ברור מתי יסתיים פרויקט הרכבת הקלה ואיזו השפעה תהיה לו על האזור. נכון להיום דיירים שמשלמים סכומים כאלה מצפים לתמורה מלאה, בוודאי כשמדובר במקומות חניה", אומר ל-nrg מעריב אורן גלזר, מנכ"ל משותף באנגלו-סכסון ומנהל החטיבה המסחרית ארצית.

"כיום המפתח לקבלת מקום חניה נע בין חניה לכל 50-70 מ"ר משרדים, ומי שחורג ומגיע לתחום ה-100 מ"ר - זה כבר בעייתי, וראינו דוגמה לכך במגדל הקריה של אפריקה ישראל. היתרון של עזריאלי הוא שהוא יכול אולי לחלק את החניות עם המרכז הקיים. מעבר לכך ייתכן שטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא צמצום החניות בפרויקט החדש", טוען גלזר.  

בעיה נוספת עליה הצביעו גורמים בענף היא הצפיפות היחסית שמכתיב גודלו של המתחם. "הקמת פרויקט בהיקף של 126 אלף מ"ר על מגרש של 9.4 דונם היא אתגר הנדסי ואדריכלי לא פשוט, ולא יאפשר הרבה מרחב תמרון", טוען גורם בתחום המשרדים.

לשם השוואה, מתחם "הארגז" ברחוב יגאל אלון בתל אביב שנמכר לאחרונה, הוא בשטח של כ-20 דונם - יותר מפי 2 ממכרז דרום הקרי, ועליו מתוכננים להיבנות שני מגדלי משרדים בשטח כולל של כ-120 אלף מ"ר. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->