מעבירים הילוך: תיבת ההילוכים הידנית חוזרת

אחרי שהתקדמנו למכוניות אוטומטיות - תיבת ההילוכים הידנית חוזרת. המכוניות הידניות חסכוניות יותר, ירוקות יותר זולות יותר ונוחות יותר. האם הן יהפכו לנישה משמעותית בשוק הרכב הישראלי?

גיל מלמד | 1/6/2011 17:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
דן אורנשטיין, מנכ"ל חטיבות יונדאי ומיצובישי בחברת כלמוביל, יודע שהוא יכול היה למכור הרבה יותר מכוניות מדגמי i10 ו-i30 סטיישן לו היה מרשה לעצמו לקחת סיכון ולהזמין יותר מכוניות עם תחילת שיווק הדגמים הללו בישראל. לימים הסתבר ששתי הקטגוריות האלה   - מכוניות מיני ומכוניות קומפקטיות במבנה סטיישן - נולדו מחדש בישראל בשנתיים האחרונות ועד עתה נמכרו מדגמיהן אלפי יחידות.

כעת נאלץ אורנשטיין להתמודד פעם נוספת עם אותן הדילמות: האם מתקיימים התנאים ליצירת נישה חדשה ומעניינת, והאם להזמין הרבה מכוניות תוך   הסתכנות בטעות יקרה. 

בתחילת השבוע הודיעה כלמוביל על תחילת השיווק בישראל של שני דגמי i30 ידניים, הדגם שמתמודד בקטגוריה החשובה ביותר מבחינת היקף המכירות בישראל. השוק הישראלי הוא שוק של תיבות הילוכים אוטומטיות, ובו למכוניות ידניות אין כמעט דריסת גלגל.

נוסף למחיר נמוך יותר לרכישה מהיצרן, מכוניות בעלות תיבות ידניות צורכות פחות דלק ומזהמות פחות את האוויר. לכן יש להוסיף על המחיר הטבת מס של כמה אלפי שקלים שמוענקת למכוניות ירוקות בהתאם לשיטת המיסוי הירוק הנהוגה אצלנו. כך אמור להיווצר פער מחירים משמעותי לטובת מכונית ידנית, ואליו יש להוסיף גם את תצרוכת הדלק הנמוכה יותר.
יח''צ
סוזוקי אלטו. עוברים למכוניות ידניות? יח''צ
מגמה חדשה

אורנשטיין מציע את המכוניות שלו ב-105 אלף שקל לכל הפחות לגרסה הידנית של מנוע 1.4 הליטר ובהחל מ-109 אלף שקל לגרסה הידנית של מנוע 1.6 הליטר. שתי המכוניות מגיעות עם מערכת לדימום  מנוע בעת עמידה ברמזור, וזו חוסכת דלק נוסף.

הגרסה הזולה של דגם מקביל בעל מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית עולה 118 אלף שקל, ומדובר במחיר אשר נמוך ב-13-9 אלף שקל בתמורה לוויתור על הנוחות של תיבה אוטומטית. כמו כן, מדובר במחיר דומה לזה של מכוניות בקטגוריה נמוכה יותר - קטגוריית הסופר-מיני - ולכל הפחות דומה לזה של מכוניות סופר-מיני עם בגאז', דוגמת מאזדה 2 סדאן או יונדאי i25.

אך האם מדובר סוף-סוף במגמה חדשה ובשינוי בהרגלי השימוש של בעלי רכב? כלומר, האם מדובר בחזרה אל   התיבות הידניות או בבלון ניסוי שלא תהיה לו השפעה על כלל השוק? אחרי

הכל, כמה יבואנים הציעו בעבר דגמים קומפקטיים עם תיבות ידניות, אבל לא זכו להיענות.

עם זאת, אלפים רבים של לקוחות רכשו בשנתיים האחרונות מכוניות מיני ידניות, כמו סוזוקי אלטו, שברולט ספארק ואפילו יונדאי i10. במילים אחרות: כאשר המחיר משחק תפקיד וההצעה לקרוע את הניילונים של מכונית חדשה היא בהישג יד של לקוחות פרטיים - לא כדאי להישאר מקובעים   להרגלים הישנים.

נכון להיום הרושם הוא שמחיר של 109-105 אלף שקל עדיין לא מצדיק את הסיכון של לקוח פרטי ואת הוויתור שלו על נוחות, אבל ניסיונות עבר מראים שלא מן הנמנע שיש מי שיתאמץ יותר. אם קיה, למשל, תציע את סיד תמורת 105-100 אלף שקל בגרסאות ידניות מקבילות, או שפיאט תהיה שם עם בראבו ואופל עם אסטרה - ייתכן שהשבוע נולדה מחדש קטגוריה שנכנסה לתנומה לפני שני עשורים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->