מדינת הסטארט-אפ: שתי חברות ישראליות הגיעו לגמר תחרות טקראנץ'

Do@ המפתחת מונע חיפוש לסמארטפונים ו-BillGuard שמציגה תוכנה שבודקת האם יש חיובים לא נכונים בחשבון, יתחרו יחד עם ארבע חברות נוספות על פרס בגובה 50 אלף דולר, אך יותר מכך על הכרה שתאפשר לחברות להתקדם הלאה

מערכת ניוזגיק | 25/5/2011 13:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברות הסטארט-אפ Do@ ו-BillGuard הישראליות מצדיקות בימים האחרונים את הכינוי לו זכתה ישאל - מדינת הסטארט אפ. השתיים הגיעו לשלב הגמר בתחרות אותה מארגן בלוג הטכנולוגיה המוביל TechCrunch. הגמר ייערך הלילה (ד').

הנוכחות הישראלית בטקס השנה גדולה במיוחד - כאשר חמש מתוך 29 החברות המשתתפות באירוע הן חברות סטארט-אפ ישראליות או בעלות מייסדים ישראלים. השתיים מקוות להמשיך את דרכה של סולוטו הישראלית, שקטפה את הפרס בתחרות הקודמת.

השנה הגישו מועמדות יותר מאלף חברות, כאשר הפרס לזוכה עומד על 50 אלף דולר, בנוסף לתהילה בעולם הטכנולוגיה שתביא להקלה בשלבי ההתפחות הבאים של החברה.
Billguard

חברת Billguard הישראלית של היזם הישראלי ירון סמיד, מאפשרת למשתמש להתעדכן בנוגע לעמלות או חיובים מיוחדים המבוצעים בכרטיס האשראי וחשבון הבנק.

באמצעות אלגוריתמים בודקת התוכנה את הההוצאות הסטנדרטיות, מאפשר למשתמש לסמן אילו מהחיובים הוא

מכיר, אילו מהם חשודים, ואילו הן בוודאות לא שלו. לאחר מכן משווה המערכת את הסימונים של המשתמש עבור אותם חיובים לסימונים של משתמשים אחרים, ודרך כך בונה מאגר של חיובים שגויים. החברה הוקמה בשנה שעברה וגייסה בפברואר האחרון 3 מיליון דולר.

Do@

הסטארט-אפ השני שיופיע בגמר הוא Do@. השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר שהציגה החברה הוא השינוי בתצוגת תוצאות החיפוש. תוצאות אלו אינן מוצגות בצורה הסטנדרטית של לינקים ותיאורים, כפי שפועלת ענקית החיפוש גוגל לדוגמה, אלא בצורת אפליקציות רשת (Webapps) אשר מבוססות על שפת התכנות על HTML5.
 


השינוי השני נעוץ בעובדה שמדובר בפלטפורמה פתוחה. כבר בהשקת המוצר הוא עובד מול יותר מ-50 ספקיות תוכן מובילות בעולם כגון :ESPN, Facebook,  Reuters, Shopping.com, Soundcloud, Weather.com, Yelp ונוספות. אותן ספקיות תוכן משמשות כבסיס לתוצאות החיפוש ומחזירות את התוצאות הרלוונטיות.

השינוי המהותי השלישי, המוכר מכמה מנועי חיפוש אחרים שהוסיפו אותו בחודשים האחרונים, הוא תוספת האלמנט החברתי - Social Radar - אשר מנווט ומסדר את תוצאות החיפוש בהתאם להעדפות המשתמש והקשרים השונים של המשתמש ברשתות החברתיות.

"הגידול המשמעותי בשימוש במכשירים ניידים הפך את הצורך בקבלת תוצאות חיפוש רלוונטיות ומותאמות למובייל לאלמנט הכרחי" מציין עמי בן-דוד, אחד משלושת המייסדים של @Do.

בן-דוד, יחד עם ג'ואי שמחון ורמי קסטרשטיין הם המייסדים של החברה, אשר הוקמה לפני פחות משנה והספיקה לגייס במהלך התקופה כ-7 מליון דולרים בהובלת DFJ תמיר פישמן ו-BRM Group.

השתתפו בהכנת הכתבה: מורן בר ויניב פלדמן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->