הרווח הנקי של פרטנר צלל בכ-24.6%; ההכנסות עלו ב-11.6%
הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון הראשון ל-254 מיליון שקל, בעוד שההכנסות גדלו ל-1.771 מיליארד שקל; החברה תחלק דיבידנד של כ-210 מיליון שקל; 26 אלף לקוחות חדשים הצטרפו
בשורה התחתונה צלל הרווח הנקי ב-24.6% והסתכם ב-254 מיליון שקל (73 מיליון דולר). דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד של כ-210 מיליון שקל - 1.35 שקלים למניה.
הכנסות משירותים ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ב-1,212 מיליון שקל (348 מיליון דולר), זאת בהשוואה ל-1,360 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010 - ירידה של 10.9% . בנטרול תרומתה של 012 סמייל (92 מיליון שקל) ירדו ההכנסות משירותים ב-17.1%.
בחברה מציינים כי הירידה משקפת בעיקר את ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין לשיחה בשיעור של 71% ואת ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין ל-SMS בשיעור של 94%, אשר נכנסו לתוקף בינואר 2011, והביאו להפחתה של כ-250 מיליון שקל. בנטרול השפעות אלה וכן בנטרול תרומתה של 012 סמייל, מציינים בחברה כי ההכנסות משירותים משירותים היו עולות בכ-1.3%.
הרווח התפעולי של החברה רשם ירידה של 11.3% והסתכם ב-400 מיליון שקל, ואילו הוצאות המימון גדלו ב-58 מיליון שקל - מ-1 מיליון ברבעון הראשון של 2010 ל-59 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.
בשורת הלקוחות רשמה החברה גידול של 26 אלף לקוחות חדשים ברבעון, ומספרם הגיע ל-3.186 מיליון לקוחות.
עם זאת, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) רשמה ירידה של 5% והסתכמה ב-115 שקל או 33 דולר. החברה מסבירה כי הירידה משקפת בעיקר את שחיקת התעריפים המתמשכת כתוצאה מתנאי השוק התחרותיים. מנגד, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) עלה ב-3.9% והסתכם ב-372 דקות לעומת 358 דקות ברבעון הראשון של 2010.
בתגובה לתוצאות החברה אמר יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון משקפות את ההשפעה של ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין ושל כניסתם לתוקף של התיקונים הצרכניים החדשים, אשר הביאו להגברת התחרות בשוק הסלולר. רמת התחרות צפויה ושני מפעילי (MVNO) להתעצם אף יותר בחודשים הבאים בעקבות כניסתם של מפעילים וירטואליים נוספים".
לדבריו, "במהלך החודשים האחרונים נערכה פרטנר למציאות חדשה
"כתוצאה מפעולות אלה, נהנתה פרטנר ברבעון זה מהמספר הגבוה ביותר בשוק של מנויים נטו שהצטרפו לחברה, וזאת על אף העלייה באחוזי הנטישה. אנו כבר רואים שיפור באיכות השירות ללקוחות והפחתה של זמני ההמתנה ומחוייבים להמשיך ולשפר את רמת השירות ללקוח. אנו מאמינים כי האסטרטגיה בה אנו נוקטים היא האסטרטגיה הנכונה בתקופת אי-וודאות שכזו, לטובת החברה לטווח הארוך".






נא להמתין לטעינת התגובות




