בקרוב: חברות הסלולר לא יוכלו לחייב צרכנים על שירותים שלא ביקשו
כחלון ממשיך בתיקוניו הצרכניים נגד חברות הסלולר: מספטמבר יחויבו החברות לשמור תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של מנוי לקבל את השירות; מנובמבר - החברות לא יהיו רשאיות לגבות תשלום בעד שירות, אלא אם יש ברשותן תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של המנוי לקבלו
במשרד טוענים כי נחשפו לכשלים צרכניים רבים הן באמצעות פעולות פיקוח ואכיפה אינטנסיביות שהם מבצעים מעת לעת, והן באמצעות ניתוח פניות ציבור המגיעות אליו. בין היתר, מצא המשרד כי לעתים חויבו צרכנים על שירותים שלא ביקשו לקבל. בנוסף נמצא, כי לעתים הצרכן לא היה מודע לכל הפרטים הנוגעים לעיסקה, ובכלל כך מחיר השירות, תקופתו, וכדומה.
לפיכך, החל מה-13 בספטמבר, יחויבו חברות הסלולר לשמור תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של מנוי לקבל את השירות, זאת במשך כל תקופת ההתחייבות של המנוי, ובמידה והמנוי אינו נמצא בתקופת התחייבות, למשך 18חודשים אחרונים לפחות, וכן במשך שנה לאחר מועד שליחת החשבון הסופי.
בנוסף, החל מה-13 בנובמבר, החברות לא יהיו רשאיות לגבות תשלום בעד שירות, אלא אם יש ברשותן תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של המנוי לקבל את השירות.
בנוגע להזמנת שירותים באמצעות אתר אינטרנט נקבע, כי הרישום לשירות ייעשה באמצעות קוד אקראי שתספק החברה הסלולרית וזאת כדי להבטיח כי השירות אכן התבקש על ידי המנוי באופן מפורש.
ההוראות יבטיחו שקיפות והוגנות
מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר בתגובה: "זהו מענה אמיתי לבעיה הכאובה של צרכנים רבים אשר הרגישו כי הם מחויבים לשלם עבור שירותים שלא ביקשו או שלא הבינו את מחירם האמיתי
מראש. ההוראות החדשות יבטיחו שקיפות והוגנות צרכנית בתחום אספקת השירותים הסלולריים".
שר התקשורת הוסיף כי "הלקוח ישלם אך ורק על מה שביקש לצרוך באופן מפורש".







נא להמתין לטעינת התגובות




