הצרכן ירוויח מהפחתת עמלות כרטיסי האשראי?

כל עוד המשק נהנה מחגיגת קניות, מביקושים ומצריכה פרטית קשה להניח שבתי העסק יהיו נדיבים כלפי לקוחותיהם. כך שסביר שהפחתת העמלות לא תגיע אלינו, והרווח יישאר בכיסם של העסקים

יהודה שרוני | 23/5/2011 7:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הפחתת העמלות שגובות חברות כרטיסי האשראי מבתי העסק הינה מהלך חיובי באופן עקרוני. ענקיות פיננסיות אלה שמות את ידן על השיבר וגובות עבור כל גיהוץ בכרטיס הפלסטיק עמלה של 1%. אף בית עסק אינו נמלט מרוע הגזירה. עבור חברות האשראי מדובר ברווח גבוה מאוד: תוספת של כל 0.1% מעמלה זו משקף רווח של 100 מיליון שקל, ולהפך.

עמלת בית העסק נגבית, לדוגמה, מחברות הדלק בגין פעולות התדלוק של הנהגים. אם אכן יופחתו העמלות המשולמות ב-0.2%, השאלה המתבקשת תהיה האם חברות הדלק יתחלקו גם עם הלקוח בתוספת הרווח, או שייקחו את הכל לעצמן. הערכה שלי: הרווח הנוסף יישאר אצלן בקופה.

חברות הדלק
הן רק דוגמה אחת. התופעה יכולה לחזור על עצמה ברשתות הפארם, בתי הקפה, המסעדות או בכל בית עסק אחר שבו משלמים באמצעות כרטיס אשראי. כל עוד המשק נהנה מחגיגת קניות, מביקושים ומצריכה פרטית קשה להניח שבתי העסק יהיו נדיבים כלפי לקוחותיהם. במקרה זה, הפחתת העמלות לא תגיע אלינו, והרווח יישאר בכיסם של בתי העסק.

הלקוחות יתחילו ליהנות מההפחתה רק אם התחרות תגבר או לחילופין אם הצריכה הפרטית תרד בגלל בעיות במשק. למרות כל אלה הפחתת העמלות עדיין נוטעת את התקווה שלפחות חלק מבתי העסק יהיו מספיק הוגנים כדי לבוא ולומר: הרווחנו עוד קצת, בואו נתחלק לפחות בחלק מהרווח עם הצרכנים.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

יהודה שרוני

צילום: דעות

בוגר מדע המדינה ומוסמך במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. חבר מערכת מעריב, העורך הכלכלי של העיתון ובעל טור בגלי צה"ל ובטלוויזיה

לכל הטורים של יהודה שרוני

עוד ב''יהודה שרוני''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->