הרווח של סלקום ברבעון ירד ב-2.5%; ההכנסות גדלו ל-1.587 מיליון שקל
הרווח הנקי הסתכם ב-306 מיליון שקל, בעוד ההכנסות גדלו בשיעור קל של 0.4%; ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ב-17.2%; החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 291 מיליון שקל
ההכנסות גדלו בשיעור מזערי של 0.4% והסתכמו ב-1,587 מיליון שקל. הגידול הקל בהכנסות נבע בעיקר מגידול של 130% בהכנסות מציוד קצה (מ-166 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-382 מיליון שקל ברבעון הנוכחי), עלייה בכמות המכשירים שנמכרו ומעבר של הלקוחות לסמארטפונים ומכשירי דור 3 מתקדמים.
ה-EBITDA של החברה (רווח לפני מס, פחת והפחתות) עלה ב-0.2% ל-639 מיליון שקל. סך ה-EBITDA מההכנסות ירד ל-40.3% לעומת 40.4% ברבעון המקביל.
כמו כן, הרווח התפעולי של החברה גדל ב-3.1% והסתכם ב-471 מיליון שקל, בעוד שהוצאות המימון גדלו ב-19 מיליון דולר ברבעון והסתכמו ב-67 מיליון שקל.
הכנסותיה של סלקום משירותים ירדו בכ-15% ל-1.205 מיליארד שקל, כתוצאה מהפחתת דמי קישוריות בתחילת ינואר כמו גם מהשחיקה הנמשכת בתעריפי זמן האוויר כתוצאה מהתחרות הגוברת בענף. הירידה בהכנסות משירותים קוזזה בחלקה על ידי גידול של כ-13.5% בהכנסות משירותי תוכן, הכולל שירותי SMS ושירותי ערך מוסף.
1,000 לקוחות חדשים נוספו ברבעון; שיעור הנטישה גדל ל-7.1%
במהלך הרבעון הראשון גייסה סלקום 1,000 לקוחות חדשים, המעמיד את מצבת מנויי החברה על כ-3.395 מיליון מנויים, מתוכם כ-1.18 מיליון מנויי דור שלישי. שיעור הנטישה של החברה עמד ברבעון על 7.1%, זאת בהשוואה ל-5.4% ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי הגידול בנטישה נובע מהתחרות המוגברת ומהשינוי הרגולטורי בנוגע להפחתת דמי היציאה.
ההכנסה הממוצעת למנוי ירדה ב-17.2% ל-115.2 שקל, זאת בהשוואה ל-139.1 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו מיוחסת להפחתת תעריפי הקישוריות ולשחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר.
מנגד, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי
גדלו ב-1.8% והסתכמו ב-334 דקות לעומת 328 דקות ברבעון הראשון של 2010.
החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון הראשון של 2.93 שקל למניה, בהיקף כולל של 291 מיליון שקל.
בהתייחסו לתוצאות, אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, כי "ברבעון זה היינו עדים לתחילת ההשפעה של השינויים הרגולטוריים. הפחתת דמי היציאה מתוכניות עם התחייבות לתקופה מסוימת, הביא לירידה בכמות המנויים הכפולים והלא פעילים בשוק. ירידה זו קיזזה חלק ניכר מהגידול בגיוס המנויים החדשים שלנו והביאה לכך שגיוס המנויים נטו שלנו ברבעון זה היה נמוך מזה שידענו ברבעונים קודמים".







נא להמתין לטעינת התגובות




