ריצ'י הנטר לעסקים: "לא צריך לגלגל את העלויות לצרכנים"
בעקבות גל עליות המחירים במוצרי הצריכה קובע מנהל העסקים הראשי של שופרסל: "הספקים יכולים לספוג חלק מההתייקרויות - גם אצלנו עולים מחירי שכר הדירה והחשמל ואנחנו לא מעלים מחירים"
הנטר מסביר כי "שופרסל נלחמת לשמור על מחירים זולים למרות העלייה שנרשמה במחירי חומרי הגלם בעולם. בארה"ב נרשמה עלייה של 5% במחירים ובבריטניה עלייה של 6%, אולם בישראל העלייה מתונה יותר בזכות התחרות בענף הקמעונאות.
לדבריו, פעילותה של שופרסל הביאה להורדת מחירים בתקופת ההתייקרויות: "על פי נתוני הלמ"ס, מחירי המזון עלו ברבעון הראשון ב-4%, בעוד בשופרסל נרשמה ירידת מחירים של 3% באותה תקופה. ירידת המחירים התבצעה הן בעקבות הסבת סניפי שופרסל ביג לסניפי שופרסל דיל הזולים ב-15% והן בזכות שילוב מבצעים בפורמט זה".

הנטר. ''שופרסל נלחמת לשמור על מחירים זולים''
רובי קסטרו
צמיחה ברווח הגולמי
למרות הורדת המחירים רשמה שופרסל צמיחה במכירות הרבעון הראשון של 2011, אלה הסתכמו ב-2,777 מיליון שקל. זאת בהשוואה ל-2,750 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול של
1%, אשר בנטרול ההשפעה של עיתוי החג מסתכם ב-4%.
הגידול במכירות נובע מתוספת שטחי מסחר, מהסבת סניפי ביג לדיל ומהשקת פורמט "אקסטרא". המכירות בחנויות זהות רשמו ירידה של 2.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך בנטרול עיתוי החג רשמו צמיחה של 2%.
הרווח הגולמי רשם עלייה של 5% והסתכם ב-761 מיליון שקל, זאת בהשוואה לרווח של 722 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול
ברווח הגולמי נבע בעיקר משיפור תנאי הסחר, מגידול במכירות ומעיתוי מבצעי חג הפסח. גם הרווח התפעולי צמח ב-2.5% והסתכם ב-118 מיליון שקל, בהשוואה ל-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד על 4.2%, בדומה לתקופה המקבילה ב-2010.
כמו כן, בשל עלייה בהוצאות המימון רשמה שופרסל ירידה של 14% ברווח הנקי, שהסתכם ברבעון הראשון ב-61 מיליון שקל, לעומת רווח של 71 מיליון שקל אשתקד.
בתוך כך, מספר הנטר כי שופרסל נערכת לתחרות בזירה האורגנית. לדבריו, שופרסל ממתינה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לעיסקת הרכישה של אורגניק מרקט, ובכוונתה להציע מחירים נמוכים ב-20% בממוצע ממחירי המתחרים בתחום.
"האסטרטגיה שלנו שונה לחלוטין מזו של המתחרים. לא נפתח חנויות עצמאיות שקשה מאוד להרוויח בהן", הוא אומר. "אנחנו מוכוונים לקוח ולכן נפתח בסניפי דיל ושלי מתחמים אורגניים עם 1,500-2,500 מוצרים שיתווספו למגוון. אסטרטגיה זו תאפשר לנו למכור את המוצרים האורגניים פחות מ-40%-50% ממחירי המתחרים, כיוון שזאת תוספת למכירות למ"ר ולא לשטח נפרד".







נא להמתין לטעינת התגובות




