פייסבוק מסירה כפפות: שכרה שירותי משרד יח"צ שיכפיש את גוגל
ה-Daily Beast מדווח כי הרשת החברתית שכרה משרד יח"צ יוקרתי בעילום שם שמטרתו לדאוג לכך שידיעות וכתבות הקובעות כי גוגל מפרה את פרטיות הגולשים יפורסמו באמצעי התקשורת; בפייסבוק לא מכחישים וטוענים כי גוגל אכן פוגעת בפרטיות, ובמקביל מנסה לעשות שימוש במידע הנאגר באתר של מארק צוקרברג
על פי הדיווח, משרד היח"צ היוקרתי Burson-Marsteller נשכר על מנת לקדם סיפורים וידיעות אשר יפגעו בענקית החיפוש, לדאוג כי יפורסמו בעיתונים, ולדחוף הכתבים לחקור טענות לפיהם גוגל פוגעת בפרטיות משתמשיה. המשרד אף פנה לבלוגר מוכר ובעל השפעה, ביקש ממנו לכתוב מאמר נגד גוגל והבטיח כי יופיע בעיתונים המרכזיים כגון ה"וושינגטון פוסט" וה"האפינגטון פוסט".
הפרשה התפוצצה לאחר שהבלוגר סירב להצעת משרד היח"צ ופרסם במקום תכתובות בינו לבין המשרד. במקביל, פרסם העיתון USA Today ידיעה בה מואשם Burson-Marsteller בניהול קמפיין נגד גוגל, הפועל מטעם לקוח אנונימי.
מתחקיר אותו ביצע הדיילי ביסט עולה כי למרות שהחשודים המיידים הם אפל או מיקרוסופט – מתחרות ותיקות של גוגל ובעלות הסטוריה ארוכה
של תחרות, דווקא הרשת החברתית הגדולה בעולם היא זו שיזמה את הקמפיין.
אתר החדשות פנה לפייסבוק לקבלת תגובה, ועל פי הדיווח דובר מטעם החברה אישר כי משרד היחצ"נות המדובר נשכר על ידי החברה, משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא כי בפייסבוק מאמינים שגוגל עושה מספר שינויים אשר מעלים חשש לפגיעה בפרטיות, וסיבה שניה היא כעסה של הרשת החברתית על כך שזו מנסה להשתמש במידע הקיים בפייסבוק לצרכיה שלה.
מהדיווח עולה כי המאבק המכוער בין שתי ענקיות האינטרנט עולה שלב. לאחר שהעובדה כי גוגל ופייסבוק אינן מחבבות זו את זו, בלשון המעטה, יצאה החוצה, אין יותר צורך להסתתר כדי להכפיש זו את זו. דוגמה לכך ניתן לקבל מהמצב הנוכחי גוגל צופה מהצד ורואה כיצד הרשת החברתית נוגסת בחלקה, ולמרות שאינה מצליחה להגיב גם לא באמצעות העתקת מאפיינים חברתיים למנוע החיפוש), פייסבוק מרגישה כי היא חייבת להגיב, ושוכרת את משרד היח"צ למטרות הכפשה.







נא להמתין לטעינת התגובות




