מיקרוסופט רכשה את סקייפ ב-8.5 מיליארד
זו הרכישה הגדולה ביותר של החברה ב-36 שנותיה; המטרה: חיזוק מיקרוסופט בתחום האינטרנט
רכישת סקייפ תאפשר למיקרוסופט להפוך לכוח מוביל באינטרנט ובשוק הסמארטפונים המתפתח. לדברי החברה, היא תאמץ את הפונקציות של סקייפ לקונסולת המשחקים שלה "X בוקס", לשירות הדואר האלקטרוני "אאוטלוק" וכן לסמארטפונים של "חלונות". בנוסף, היא תמשיך לתמוך בסקייפ בשאר פלטפורמות החומרה שלה.
כ-170 מיליון איש מתחברים לשירותי
סקייפ מדי חודש, למרות שלא כולם מבצעים שיחות. במהלך השנה שעברה, קיימו משתמשי סקייפ 207 מיליארד דקות של שיחות וידאו ואודיו דרך השירות. בשל העובדה שמרבית המשתמשים מעדיפים את השירות החינמי, החברה התקשתה להגיע לרווחים. רק כאחוז אחד מכלל המשתמשים הרשומים שילמו עבור שירותי סקייפ.
הרכישה הגדולה ביותר של מיקרוסופט לפני זו הנוכחית הייתה ב-2007, כאשר רכשה תמורת שישה מיליארד דולר את שירות המודעות ברשת "aQuantive".
לפני כשבוע נזכיר, פורסמו ידיעות לפיהן פייסבוק וגוגל מעוניינות שתיהן, כל אחד בנפרד, בחברת הטלפון והווידאו המקוון. ההערכות נסובו סביב היקף רכישה של 3 מיליארד דולר.