הדולר נחלש ונחלש, אך מחירי המכוניות לא יורדים

שוק הרכב הישראלי מצוי במלכוד "עידן הליסינג", שבו כ-70% מן המכוניות החדשות נרכשות עבור ציי רכב וחברות ליסינג, והוא מבטיח גם כעת שמחירי המחירון של מכוניות חדשות לא יירדו; במציאות הישראלית לא מעזים רוב יבואני הרכב הגדולים להוזיל מחירים כאשר השקל מתחזק, ועודף הרווח מתחלק בדרך כלל בינם, בין חברות הליסינג ובין יצרני הרכב

גיל מלמד | 5/5/2011 8:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אף ששער השקל מתחזק ושערי המט"ח מוסיפים להישחק, מחירי המחירון של מכוניות חדשות לא צפויים לרדת.

שוק הרכב הישראלי מצוי במלכוד "עידן הליסינג", שבו כ-70% מן המכוניות החדשות נרכשות עבור ציי רכב וחברות ליסינג ומשמשות את מי שמקבל "רכב צמוד" ממקום העבודה. מלכוד זה מבטיח גם כעת שמחירי המחירון של מכוניות חדשות לא יירדו.

במציאות הישראלית לא מעזים רוב יבואני הרכב הגדולים להוזיל מחירים כאשר השקל מתחזק, ועודף הרווח מתחלק בדרך כלל בינם, בין חברות הליסינג ובין יצרני הרכב.

בשונה מכל מוצרי הצריכה האחרים, הקושי בהוזלת מחירי המכוניות החדשות נובע מההיקף העצום של צי הרכב המשומש של חברות הליסינג וציי הרכב. הוזלת מחירי המחירון של מכוניות חדשות תפגע באופן מידי בערך המשומשות שבידי החברות. לפיכך יש ליבואני הרכב עניין מיוחד לשמור על קשיחות מחירים כלפי מטה ולמנוע נזק כלכלי מאותן חברות, שהן למעשה לקוחותיהם הגדולים.

עם זאת, התחזקות השקל בכל זאת מיטיבה עם חלק מהקונים, לפחות עם חברות הליסינג: אלה מקבלות במקרים רבים הנחות גדולות מאלה שקיבלו קודם לכן. כל זאת, כאמור, מבלי לגעת במחיר המחירון.

אחת החברות שנהנית מאוד מהיחלשות הדולר היא יוניברסל
מוטורס, נציגת ג'נרל מוטורס בישראל. אבי ארוך, מנכ"ל החברה, מסביר שאחת הסיבות לקשיחות מחירי המחירון היא ההגנה על הלקוח הפרטי "שלא רוצה לראות את מחיר מכוניתו נשחק".

אמנם ארוך לא מתעלם מ"מלכוד הליסינג", אבל הוא אומר ש"בזכות שערו הנוח יותר של הדולר משתפרות היכולות שלנו לקנות את מכוניתו המשומשת של לקוח פרטי, שרוכש אצלנו מכונית חדשה. אנחנו מאמינים שלטרייד-אין כזה יש היבט ערכי חשוב יותר עבור הלקוח לטווח ארוך, מאשר הוזלה כלשהי של מחיר המחירון".

לאחרונה החלה יוניברסל מוטורס להציע מכוניות משומשות מתוצרת ג'נרל מוטורס, אשר נקלטו אצלה מלקוחות פרטיים לאחר שעברו סדרת בדיקות מקיפה.

בשיטה זו, אשר מכונה בארה"ב "משומשות מאושרות ובדוקות", היבואן משקיע משאבים רבים יותר בבדיקת המשומשות שנקלטות אצלו ובתיקונן כדי שיוכל להציע אותן עם רמת אחריות גבוהה יותר.

נכון להיום, כך טוען שמאי הרכב לוי יצחק, שוק המשומשות סובל מעודף היצע, ועל כן ביצוע עיסקת טרייד-אין עשויה להיות משתלמת בעיני לקוח פרטי, ובתנאי שהוא יעמוד על המקח מול היבואן וישתדל למקסם את "החבילה" שהוא קונה, שכוללת מכונית, טרייד-אין, הצעת מימון אטרקטיבית ותוספת אבזור סבירה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->