"יש התרחקות מרכבים זוללי דלק"
השמאי לוי יצחק: השיא במחירי הדלק לא הביא לשינוי התנהגות או לירידה בביקוש למכוניות משפחתיות. לראשונה הגיעה ירידת הערך הממוצעת של מכונית בת שנה ל-25%
לדבריו, אמנם קיימת מגמה ארוכת טווח של התרחקות ממכוניות "זוללות דלק", שגם מזוהות ככאלה, ועיקר הצניחה בביקושים היא למכוניות שמחירן 250 אלף שקל ומעלה או בעלות מנועים בנפח 2.5 ליטר ויותר, אך העלייה במחירי הדלק לא גרמה עד עתה לירידה בביקוש למכוניות משפחתיות גדולות בקטגוריה של מאזדה 6.
במקביל לירידה בביקוש למכוניות זוללות דלק, לוי יצחק לא מזהה תופעה של עלייה בביקושים למכוניות קטנות או היברידיות. לדבריו, קטגוריית המכוניות הקטנות והמכוניות ההיברידיות מתנהגת פחות או יותר ככלל השוק, כלומר, קיים עודף היצע ולחץ על המחירים כלפי מטה.

מאזדה 6. העלייה במחירי הדלק לא גרמה לירידה בביקוש למכוניות משפחתיות גדולות
יח''צ
רבע מהערך אובד
על פי יצחק, עודף היצע בשוק המכוניות המשומשות בשילוב הנחות שמעניקים יבואני הרכב וחברות הליסינג גרמו לירידת הערך הממוצעת הראשונה של משומשות בנות שנה ל-25%. לדבריו, שיעור ירידת הערך הממוצע של מכוניות משומשות בשנתן הראשונה נע באופן מסורתי סביב 15%-20%, אולם בחודשים האחרונים טיפס עד ל-25%. המשמעות היא שמכונית חדשה מפסידה רבע מערכה ביום העלייה שלה על הכביש.
כמו כן, לוי מזהה מגמה חדשה של גידול בביקוש למכוניות מבעלות פרטית, דווקא על רקע הרחבת ההנחות וההוזלות של מכוניות שנמכרות על ידי חברות הליסינג.
לטענת לוי, עד לפני כ-3 חודשים העריך הצוות
שלו את שיעור הירידה המתאים למכוניות שמקורן בחברות ליסינג ב-18%, ומחירן נמוך ממכוניות זהות מבעלות פרטית. כעת הוגדלה הערכת ההפרש בין משומשות מבעלות פרטית לבין ליסינג ל-20%, ובמקביל עולה הביקוש למכוניות מבעלות פרטית.
לוי מעריך שלקוחות רבים מעדיפים מכוניות מבעלות פרטית, בין השאר מתוך הערכה שיהיה להם קל יותר למכור אותן בהמשך, לעומת מכירה של מכוניות שהחלו את דרכן בציי הרכב. לדבריו, באופן כללי ירדו מחירי כלל המשומשות במאי ב-2%-4%, ומדובר בשיעור משמעותי מאוד לחודש בודד, כשבקצה העליון של מפסידות הערך ניצבות המכוניות היקרות וזוללות הדלק.






נא להמתין לטעינת התגובות




