צוקרברג רוצה קופון: פייסבוק מצטרפת לטרנד הרכישה באמצעות שוברים

הרשת החברתית הגדולה בעולם השיקה שירות קנייה חברתית, בדומה לזה של גרופון ולמאות החברות שהעתיקו את המודל העיסקי; בכוונת החברה להציע גם עיסקאות בלעדיות ולא רק הנחות, כגון כרטיסים להופעות סגורות או אל מאחורי הקלעים באירועים והצגות

סוכנויות הידיעות | 26/4/2011 12:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מה קורה כאשר מחברים בין הרשת החברתית הגדולה בעולם לבין אחד המודלים העסקיים הרותחים בעולם הטכנולוגיה? בפייסבוק רוצים לגלות את התשובה.

הרשת החברתית הודיעה היום (ג') על השקת שירות קנייה חברתית, בדומה לגרופון, שיתחיל כפיילוט ב-5 ערים בארה"ב (סאן דייגו, סן פרנסיסקו, אטלנטה, דאלאס, ואוסטין). בכך הצטרפה החברה לחברות רבות אשר מנסות להעתיק את הצלחתה של גרופון, ולרכב על הגל של רכישות חברתיות. פייסבוק תתמקד גם היא בהנחות של 50% לפחות.

המודל העיסקי של "חברות הקופונים", המבוסס על הצעת עיסקאות בהנחות גדולות בתמורה לחשיפה ופרסום בהם זוכים בתי העסק, הביא להקמתן של אינספור אתרים. שוויה של גרופון, החלוצה בתחום, זינק לכ-10 מיליארד דולר תוך שנה מהקמתה.

כעת פייסבוק רוצה גם היא נתח מהשוק, והיא מקווה לנצל את כוחה הטמון ב-600 מיליון המשתמשים הרשומים על מנת להפיץ את המבצעים שיוצעו. בנוסף, הפן החברתי בעיסקאות אלו יקבל במה גדולה יותר בפייסבוק - משתמשים אשר יפנו קונים לקופון מסוים יזכו למתנות והנחות גדולות יותר. גם העיסקאות יותאמו לפלטפורמה ויהיו בעלי אופי חברתי.

יתרון נוסף של פייסבוק על המתחרות היא העובדה כי כיום כל התכתובות בין החברה ללקוח מתנהלות על גבי המייל. פייסבוק, לעומת זאת, תוכל להציע את השירות דרך מערכת ההודעות שלה, כך שלא יהיה כלל צורך לצאת מהאתר.

"אנחנו בונים מוצר שהוא חברתי מבסיסו", אומרת אמילי וייט, מבכירי החברה. "כל המבצעים הללו הם דברים שאתה רוצה לעשות עם חברים. אז לא נפרסם הלבנת שיניים לדוגמה, אלא  דברים כמו רפטינג".

הטמעת השירות החלה היום, ומשתמשים בחמש הערים הנבחרות יכנסו היום לדף בית אחר, בו יופיע לינק לעיסקאות היומיות.

במקביל להנחות, החברה מתכוונת לבדל עצמה מהמתחרות בכך שתציע עיסקאות שאף שירות אחר לא מסוגל להציע  - כרטיסים להופעות סגורות, סיור באיצטדיון החדש של קבוצת הדאלאס קאובויז, כרטיסים אל מאחורי הקלעים ועוד.
השוק רותח

שוק הקנייה החברתית בארה"ב מפותח בהרבה מזה בישראל, ומאות חברות חולשות על התחום בתקווה להעתיק את הצלחתה של גרופון. חברות רבות מוכנות לקצץ בעמלה שלהן על כל מכירה על מנת למשוך לקוחות, אך רבים מעדיפים בכל זאת את גרופון, אשר מציעה את החשיפה המירבית.

למרות הצמיחה המטאורית, מספר המשתמשים הרשומים

באתר הקנייה החברתית עומד על 70 מיליון "בלבד", מספר נמוך יחסית למספר המשתמשים בפייסבוק.

יחד עם העובדה כי בתי עסק רבים כבר החלו לפרסם עצמם בפייסבוק טרם השקת השירות, מתקבלת תמונה ברורה - שוק הקופונים רק בתחילת דרכו, והוא עלול להשפיע על עולם העסקים בצורה משמעותית בהרבה מכפי שציפו בתחילה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->