"הנזק לחברות הסלולר בעקבות המפעילים החדשים - כ-7 מיליארד שקל"

כך עולה מניתוח של חברת Bdi Coface, שצופה לסלקום, פרטנר ופלאפון ירידת מחירים כללית של לפחות 20% ומעבר של 14% של לקוחות פרטיים למפעילים החדשים

nrg מעריב | 13/4/2011 10:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הכנסת המפעילים הסלולריים החדשים היא בשורה טובה כמובן לצרכנים שכבר מצפים לירידה משמעותית בחשבון הסלולר שלהם. אבל, הנפגעות העיקריות מהמהלך הן כמובן חברות הסלולר הקיימות, סלקום פרטנר ופלאפון, אשר צפויות להפסיד בין 5.5 ל-7 מיליארד שקל. כך עולה מניתוח שערכה חברת המידע העסקי Bdi Coface.

בחברה מציינים כי בשנת 2010 עמדו ההכנסות של שלוש החברות על כ-19 מיליארד שקל, עם מספר מנויים כולל של כ-9.4 מיליון (לקוחות עסקיים ופרטיים). כעת, בעקבות הכנסת המפעילים החדשים, מעריכים כלכלני החברה כי תחול ירידת מחירים כללית של לפחות 20% ומעבר של כ-14% לקוחות פרטיים למפעילים החדשים על מנת לעמוד בתנאי המכרז. "מכאן, שאובדן ההכנסות הצפוי לשלושת החברות הפעילות היום בשוק נע בין 5.5 ל-7 מיליארד שקל".

בנוסף מעריכים בחברה כי אם קנסות המעבר בין החברות יבוטלו לחלוטין, אזי האטרקטיביות של המעבר תגדל. כיום, עומד שיעור הנטישה של חברות הסלולר על
1.5% בשנה (במונחי מנויים) והוא מבין הנמוכים במדינות המערב. כך למשל, בדנמרק הוא מעל ל-3.5%, וביוון - 3%.

"למרות שמטרת המכרז היא ליצור תחרות, סביר להניח שהתחרות לא תישאר רק במגזר הפרטי אלא תחלחל במידה מסוימת גם למגזר העסקי", קובעים ב-Bdi Coface ומציינים כי בחינת החלוקה בין לקוחות פרטיים ועסקיים בחברות מעלה כי כ-75% הם לקוחות פרטיים וכ-25% עסקיים.

תהילה ינאי , מנכ"ל Bdi Coface, ציינה כי מלבד הירידה בהכנסות הצפויה לחברות הסלולר הקיימות,  הן יצטרכו גם להגדיל את ההשקעה בשיפור השירות, להגביר את הפעילות השיווקית ולשפר את התשתיות כדי לעמוד בתחרות. מאידך, יידרשו גם צעדי התייעלות על מנת להקטין הפגיעה הצפויה ברווחיות החברות.

ינאי מציינת כי רווחיות החברות היום גבוהה יחסית. כך למשל, הרווח הנקי לפני מס של חברת פרטנר ולסקום עומד כל אחת על 1.7 מיליארד שקל - כ-25%, ובפלאפון - רווח נקי של כ-1.3 מיליארד שקל - כ-24%.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->