אקזיט ישראלי נוסף: פיק-אפ נרכשה תמורת 15 מיליון דולר
ענקית המדיה ההודית Ybrant Digital, תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי ותשלב את הפיתרון שפיתחה בסל המוצרים שלה. ב-Picapp של היזם אייל גורה, מושקעים גם יאיר גולדפינגר ולני רקנאטי וקרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ'רס
אייל גורה, מנכ"ל ומייסד החברה, כתב כי שיתוף הפעולה של פיק-אפ עם חברת השיווק הדיגיטלי ההודית Ybrant Digital עולה מדרגה, ובמסגרת הסכם שנחתם לפני מספר שבועות בין שתי החברות, תרכוש האחרונה את PicApp ותשלב את הפיתרון שפיתחה בסל המוצרים שלה. שווי העיסקה מוערך ב-15 מיליון דולר.
הסיפור שמאחורי פיק-אפ מתחיל בשנת 2002, עם ייסודה של חברה אחרת בשם PicScout על ידי גורה. החברה (אשר עדיין פועלת כיום), פיתחה טכנולוגיה המאפשר ללקוחותיה לחפש תמונות ששייכות להם ומוגנות בזכויות יוצרים ברחבי הרשת. במסגרת המחקר בתחום חיפוש וניהול תמונות ברשת, פיתחה Picscout גם את הטכנולוגיה המאפשרת לפרסם בתוך תמונות.
בשנת 2007, גייס גורה את סבב ההשקעה הראשון של החברה מהאנג'לים יאיר גולדפינגר ולני רקנאטי, ומקרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ'רס. סכום ההשקעה שגייסה החברה עמד על 3.2 מיליון דולר ובעקבותיה הופרדה הפעילות של PicApp לחברה נפרדת - והחברה יצאה לדרך חדשה.
בתחילת הדרך, התמקדה PicApp בפיתוח פיתרון שיאפשר לבלוגרים ובעלי אתרים
לאחר שהמודל הכלכלי לא הצליח להוכיח את עצמו, החליטה החברה בשנה שעברה לשנות כיוון והשיקה Widget נוסף המאפשר לבעלי אתרים להטמיע תמונות באתרים שלהם, ובמקביל לאפשר לגולשים להקליק על התמונות ולקבל תמונות נוספות הקשורות לאותה התמונה לצד תכנים נוספים דוגמת כתבות או סרטוני וידאו.
כיום, כמעט שנה לאחר שהושקה הגרסה החדשה של ה-Widget, אתרים גדולים דוגמת Answers.com הישראלי ופלטפורמת הבלוגים Blogher כבר הספיקו לאמץ את הפיתרון, יחד עם אלפי בעלי אתרים קטנים.
החיבור בין PicApp ל-Ybrant התחיל קצת לפני שהחברה השיקה את הגרסה החדשה של ה-Widget, בתור שותפות אסטרטגית שמטרתה להפיץ את הפיתרון של PicApp למגוון הלקוחות הגדול של Ybrant.
אחרי ש-PicApp שינתה כיוון, נראה כי Ybrant ראו ערך משמעותי נוסף בפלטפורמה החדשה שמציעה החברה ולכן החליטו להדק את מערכת היחסים בין החברות.
Ybrant Digital היא אחת מחברות השיווק הדיגיטלי המוכרות בעולם. למרות שנוסדה בהודו, הצליחה החברה שנוסדה לפני קצת יותר מ-10 שנים, לחדור לשווקים ברחבי ארצות הברית, אירופה, אסיה, אוסטרליה ודרום אמריקה, ולזכות בלקוחות ענקיים דוגמת SAP, Porsche, Fod, UPS, 3M, צבא ארצות הברית ועוד. ב-2009 רכשה Ybrant את אורדיאון הישראלית ב-20 מיליון דולר, ועל בסיסה הקימה את הסניף הישראלי של החברה.
לפי הדיווחים, עובדי PicApp יעברו למשרדי החברה הממוקמים בהרצליה פיתוח כבר בימים הקרובים.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר ניוזגיק