העתיד כבר כאן: מעריב עסקים מסמן את הסטארט-אפים הבאים
התזמון של 6 הסטארט-אפים הצעירים שיעלו היום על הבמה בכנס Techonomy3 לא היה יכול להיות טוב יותר: כמעט בכל יום מכריזה חברה ישראלית על גיוס או אקזיט, והענף כולו רותח. מעריב עסקים חושף לראשונה את הסטארט-אפים שיתמודדו בכנס השנתי שמתקיים בתל אביב וזוכה לחשיפה רבה גם בחו"ל. אז כדאי שתזכרו את שמותיהם
Techonomy הוא כנס סטארט-אפים שנערך זו השנה השלישית ברציפות, ומטרתו לעזור לחברות ישראליות צעירות לצאת לאוויר העולם ולקבל חשיפה למגוון רחב של משתמשים, משקיעים ועיתונאים מהארץ ומחו"ל. הכנס מאורגן על ידי אורלי יקואל ואדי רזניק, בשיתוף עם מעריב עסקים ואתר ניוזגיק.
ב-Techonomy הראשון ב-2009 זכתה חברת הסטארט-אפ הישראלית, Face.com, שמאז הספיקה לגייס מיליוני דולרים ולסרב למספר הצעות רכישה. בשנה שעברה היה זה יוני בלוך עם הסטארט-אפ המוזיקלי interlude שזכה במקום הראשון.
גם השנה יעלו על הבמה 6 סטארט-אפים חדשים, ולכולם מכנה אחד משותף - כולם ייחשפו בפעם הראשונה לקהל הרחב.
◄ צוות: חמוטל מרידור, בני וקסנדיסר, נמרוד גת

רובנו עושים דברים רבים עבור החברים שלנו ועבור אנשים אחרים, כמו לתת למישהו טרמפ, לעזור למישהו להעביר דירה או סתם לתת סוכר לשכן שזקוק לכך. Daps'em היא פלטפורמה שנועדה לאפשר לאנשים להראות את הערכתם לאנשים אחרים ולמותגים שונים באמצעות אפליקציה המיועדת למכשירי טלפון חכמים.
הרעיון מאחורי האפליקציה הוא לאשר לאנשים לבצע
◄ צוות: אורן בוימן ואלכס רב-אחא

היום כמעט כל מכשיר טלפון נייד מאפשר לצלם סרטוני וידאו, ולא מעטות הפעמים שבהן אנו מוצאים את עצמנו מצלמים סרטונים בחיי היום-יום שבסוף אנחנו די זונחים אותם. למטרה זו בדיוק מתאים השירות החדש של Magisto, המאפשר לכם להעלות את קטעי הווידאו המקוריים שלכם ולייצר בצורה אוטומטית קליפ קצר וקולע, אותו תוכלו לשלוח במייל או לשתף בפייסבוק עם חברים.
הפתרון של Majesto נבנה בצורה פשוטה במיוחד. לאחר שהעליתם את כל הסרטונים לאתר, תתבקשו לסדר אותם לפי סדר מסוים ולבחור נעימת רקע מתוך רשימת השירים הקיימת באתר. לאחר שביצעתם את הפעולות הללו, המערכת תייצר עבורכם באופן אוטומטי סרטון אחד המורכב מכל הסרטונים השונים שהעליתם, עם נעימת רקע שמתנגנת. בין הסרטונים מפרידים אפקטי מעבר שנבחרו ושולבו על ידי המערכת באופן אוטומטי.
◄צוות: ג'י מידד וניר ניניו
HitPad מרכזת את כל מקורות התוכן שלכם באפליקציה אחת ומסדרת אותם באמצעות תצוגה פשוטה של הטרנדים החשובים של אותו יום, עם הדגשה של התכנים הרלוונטיים והסבר קצר המתאר מדוע התכנים הללו אמורים לעניין דווקא אתכם.

האפליקציה של Hitpad מיועדת כרגע למכשירי אייפד בלבד, ולאחר שהפעלתם אותה תקבלו מסך המציג לכם קטעי מידע שונים המחולקים בעמודות לפי הנושאים והטרנדים הפופולריים של אותו היום, כך שלא תצטרכו להתחיל לחפש ולברור בין כל מקורות המידע השונים שהייתם רגילים לגלוש בהם עד היום.
אחד מהיתרונות המשמעותיים של Hitpad ביחס לצורה שבה אנו צורכים את המידע כיום הוא שהאפליקציה יודעת להציף לנו נושאים שלרוב היו הולכים לאיבוד בזרם המידע האין-סופי של הרשתות החברתיות. לאחר שימוש מתמשך ב-Hitpad האפליקציה תלמד את הרגלי צריכת המידע שלכם, ותתחיל להתאים את עצמה באופן אוטומטי לתחומי העניין שלכם.
◄ צוות: אייל שחר
מאחורי חלק גדול מהמוצרים שאנו רוכשים מדי יום מסתתר עולם שלם. אם אנחנו רוכשים ירק מסוים בסופרמרקט או אם מדובר בטלוויזיה חדשה, כמות המידע שניתן לקבל עם המוצר היא מוגבלת, ואם אנו רוצים להבין או ללמוד יותר על המוצר, סביר להניח שנמצא את עצמנו מחפשים את המידע באינטרנט.

הפתרון של Tingiz מיועד לגשר על הפער בין המוצר והעולם שנמצא מאחוריו ומאפשר למשתמשים להגיע למידע בקלות ובנוחות. הפתרון של Tingiz מבוסס על אפליקציית מובייל פשוטה, באמצעותה משתמשים סורקים ברקוד דו-ממדי (QR Code) שנמצא על גבי המוצר או על האריזה וכך ניתן להגיע לאתר שמטרתו לספק מידע נוסף על המוצר ולאפשר ליצרן ליצור קשר ישיר עם הצרכן הסופי.
השירות ש-Tingiz מציעה מיועד לחברות מוצר מכל הצורות והגדלים, החל מעסקים קטנים שמוכרים מוצרים תוצרת בית עד חברות ענק המוכרות מוצרי אלקטרוניקה או מזון. כך לדוגמה משתמש שרכש ריבה תוצרת בית יוכל להיכנס לאתר הייעודי שמציע לו מידע קולינרי על הריבה והצעות למתכונים.
◄ הצוות: דיויד אמסלם ויובל הבה
אחד הנושאים החמים בחודשים האחרונים בעולם הסטארט-אפים הוא החיבור של עולם הטלוויזיה עם עולם האינטרנט והרשתות החברתיות. הטכנולוגיה שמאחורי tvtak מאפשרת למשתמשים לזהות קטעי תוכניות טלוויזיה על ידי שימוש במצלמת המכשיר הנייד שלהם, ואלגוריתם מיוחד שפותח בחברה מסוגל לזהות באופן אוטומטי את הערוץ ואת התוכנית בה צופה המשתמש.

לאחר שזיהתה את הערוץ והתוכנית, האפליקציה של tvtak מאפשרת למשתמשים לשתף את הרגעים האחרונים של התוכנית (עד 30 שניות של צילום) ברשתות החברתיות ולהוסיף את ההערות שלהם.
השימוש המעניין של הטכנולוגיה שמאחורי האפליקציה של tvtak הוא דווקא בפרסומות: האפליקציה יכולה לזהות כל פרסומת ולהציע למשתמש מספר אפשרויות הקשורות למושא הפרסומת. כך לדוגמה כאשר תראו פרסומת לחופשה, תוכלו להצביע עליה עם הטלפון ולקבל באופן אוטומטי קישור לפרטים נוספים ומספר טלפון לחיוג לצורך הזמנה עם קופון.
◄ הצוות: רחלי ודני ואן-ביורן
בשנים האחרונות הוקמו עשרות עולמות וירטואליים ופותחו לא מעט תוכנות המיועדות לקהל הפעוטות. אחד מהקשיים המשמעותיים של ילדים בגילאים הללו הוא השימוש בממשק המקלדת והעכבר המובנה של רוב המחשבים כיום.

כדי להפוך את התקשורת עם המחשב לפשוטה יותר, פיתח הצוות ב-Jumboard מקלדת מיוחדת, המורכבת ממספר מקשים גדולים וצבעוניים, המתחברת למחשב ללא צורך בהתקנה מיוחדת. המקלדת מאפשרת גם לילדים בגילאים צעירים במיוחד לשחק במשחקים שונים מתוך עולם התוכן של Jumboard.
בהמשך הדרך מתכננת החברה לשתף פעולה עם חברות מובילות בתחום התכנים והצעצועים לגיל הרך ולייצר מיזמים משותפים של עולמות וירטואליים ממותגים באמצעות הטכנולוגיה של Jumboard, וכך לאפשר לאותן חברות אמצעי מוניטיזציה נוסף של התכנים שלהם. בנוסף לכך, הצוות עובד כעת על פיתוח של Software Development Kit (ערכת פיתוח), אשר תאפשר גם למפתחים חיצוניים לפתח יישומים ומשחקים שיהיו זמינים לשימוש תחת הפלטפורמה של Jumboard.
אם תשאלו אותנו, ל-Jumboard יש סיכוי לא רע בכלל להפוך להיות ה"אפסטור" (חנות האפליקציות של אפל) של הגיל הרך.