WIX הישראלית מגייסת 40 מיליון דולר
החברה, המציעה מערכת לבניית אתרים מבוססי פלאש, גייסה עד כה 61 מיליון דולר; תשתמש בהון כדי להשיק מוצר חדש לפלטפורמת הסלולר ולהמשיך לפתח את קו המוצרים הקיים בחברה; לאחרונה סירבה להצעת רכישה תמורת 200 מיליון דולר
סבב הגיוס, הרביעי של החברה, הובל על-ידי הקרנות Insight Venture Partners ו-DAG Ventures והשתתפו בו גם הקרנות שהשקיעו ב-Wix בשלושת הסיבוב הקודמים: Mangrove Capital Partners, Bessemer Venture Partners ו-Benchmark Capital. החברה גייסה עד כה 61 מיליון דולר.
Wix הוקמה ב-2006 על-ידי גיורא קפלן והאחים נדב ואבישי אברהמי, כשפעילותה המוגדרת היא בניית ממשק שיאפשר הקמת אתרים מעוצבים מבוססי פלאש ללא צורך בידע טכני.
השירותים ש-WIX מציעה למשתמשים נעים בין שירותי חינם לשירותים בתשלום: המשתמש יכול לבחור בין בניית אתר בחינם, אשר יכיל פרסומות, לבין הקמת אתר בתשלום שלא יכלול פרסום חיצוני.
אפשרויות נוספות שמציעה החברה כוללות אפשרות הגדלת שטח האחסון שהחברה מציעה עבור האתר הספציפי, תמיכה בהעברת המערכת לדומיינים פרטיים, רכישת אותם הדומיינים ועוד אפשרויות אשר מטרתן להקל על מקימי האתרים.
עומר שי, סמנכ"ל השיווק של החברה, מספר בראיון מיוחד כי בשנה האחרונה החברה צמחה בצורה מטאורית. החברה מעסיקה כ-180 עובדים, מתוכם 160 במשרדי החברה בתל-אביב. בשנה האחרונה פתחה החברה מרכז תמיכה בסן-פרנסיסקו והיא מחזיקה משרד נוסף בניו-יורק, המשמש בתור טרקלין עבודה ליזמים ומעצבים (WixLounge), שיכולים להגיע ולעבוד על עם המוצרים של החברה ולהנות מהאווירה במקום, מאינטרנט אלחוטי בחינם ומתמיכה מקומית במוצרי החברה.
לדברי שי, המוצר
במקביל לצמיחה ממשיכה החברה לפתח מספר מוצרים נוספים שנועדו לסייע למשתמשים בהקמת אתרים מעוצבים, ולאחרונה השיקה החברה את אפליקציית ה-Wix לפייסבוק, המאפשרת למשתמשים לבנות עמודי מעריצים (Fan Pages) מעוצבים בקלות.
אחד האתגרים העומדים בפני החברה היום הוא להתכונן ליום בו תעבור התעשייה, ואיתה המשתמשים, לעבוד ב-HTML5 כתחליף לפלאש.
למרות שהמעבר זה אינו ברור ובטוח בעתיד הנראה לעין, ישנם סימנים רבים המעידים על כך שהפלאש עשוי להידחק הצידה לטובת השפה החדשה.
לאחר החברה תצליח להמיר את הטכנולוגיה שלה ל-HTML5, סביר כי תקבל דחיפה רצינית בדמות של מיליוני משתמשים פוטנציאלים חדשים בשירות, אשר משתמשים היום במכשירים שאינם תומכים בפלאש, דוגמת סדרת מכשירי ה-iOS של אפל.
שי ציין כי החברה עובדת בחודשים האחרונים על מוצר חדש, שמיועד לעולם המובייל, במטרה להביא את אותם יכולות שהביאה Wix למעצבי אתרי האינטרנט, גם למעצבי אתרי המובייל. המוצר נמצא כעת בשלבים הפיתוח האחרונים וצפוי לראות אור כבר בשבועות הקרובים.
גיוס של 40 מיליון דולר הוא בהחלט לא דבר של מה בכך, במיוחד לחברה ישראלית. מדובר באחד מהגיוסים הגדולים בתקופה האחרונה. כאשר חברה מגייסת סכומים כאלו, זוהי בדרך כלל הצהרה לא רשמית שהחברה מכוונת גבוה ולא בונה על אקזיט.
לדברי שי, "המטרה של Wix היא להיות הבית של בוני האתרים, בכל מקום וכל צורה. המוצר החדש שאני מפתח לפלטפורמת המובייל יאפשר לבוני אתרים לפתח אתרים ב-HTML5 המותאמים לפלטפורמת המובייל בדיוק באותה פשטות שהם היו רגילים לקבל מה-Website Builder".
שי ציין כי מוקדם יותר השנה סירבה החברה למספר הצעות רכישה, כאשר הגבוהה מביניהן עמדה על כ-200 מיליון דולר. "אנחנו מתכננים לבנות כאן חברה גדולה ואנחנו בונים אותה לטווח ארוך. המטרה שלנו היא לשלוט בתחום בניית האתרים ולספק לכל מי שרוצה לבנות אתר, פתרון Cross-Platform, בין אם הוא רוצה לפתח בפלאש או ב-HTML5, לאינטרנט או למובייל".
הגיוס הגדול של החברה נועד בעיקר לצורך השקעה בשיווק ועל-מנת לאפשר לחברה לגדול בצורה מסודרת. "החברה מפתחת כיום מספר מוצרים במקביל ואנחנו מאוד רוצים לקדם גם את שאר המוצרים שאנחנו מציעים. אנחנו מתכוונים להשקיע מאמץ מיוחד בכל הקשור לאפליקצית המובייל שתושק בקרוב", ציין הסמנכ"ל
עוד ביקש שי לציין כי בהמשך לגיוס ההון האחרון, החברה ממשיכה להתרחב גם מבחינת כוח האדם והם מחפשים כיום מפתחים ומעצבים מוכשרים שירצו להצטרף ל-Wix.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר Newsgeek.








נא להמתין לטעינת התגובות




