לאחר 9 חודשים: מנכ"ל רכבת ישראל שוב הודיע כי הוא פורש מתפקידו
לפני כשנה הודיע יצחק (חקי) הראל כי יפרוש מתפקידו, אך חזר בו 3 חודשים לאחר מכן לבקשת דירקטוריון החברה; יעזוב את רכבת ישראל לאחר קדנציה רצופת אירועים בת 3.5 שנים
הקדנציה של הראל בתפקיד מנכ"ל הרכבת נמשכה 3.5 שנים והיתה רצופת אירועים. בתקופתו של הראל בוצע חלק ניכר מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, לצד מהלכי פיתוח ורה-ארגון, הסכמי פיתוח וסובסידיה, והגדלת צי הרכבות של החברה, וכן שיפור רמת הדיוק ורמת השירות לנוסעי הרכבת.
על פי נתוני משרד התחבורה, רק במהלך 2010 הניחה רכבת ישראל 95 ק"מ של מסילות ברזל והצטיידה ב-150 קרונות דו-קומתיים, 31 קרונות חד-קומתיים ו-34 קטרים. במקביל נערכת רכבת ישראל נערכת לשלב בכל קוויה רכבות חשמליות שיגדילו
באופן משמעותי את מהירות הנסיעה של הרכבת. לקראת הפעלתן של הרכבות החשמליות בשנת 2015 עתידה הרכבת להסיע כ-55 מיליון נסיעות ולהפעיל כ-890 רכבות ביממה.
לצד התרחבות פעילותה חוותה רכבת ישראל לא מעט אירועי בטיחות ותקלות, האחרונה שבהן התרחשה בדצמבר 2010 כאשר רכבת נוסעים עלתה באש ליד יקום, כתוצאה מכשל טכני וגרמה לפגיעה של כ-120 נוסעים.
לפני כשבוע החליט שר התחבורה, ישראל כץ, למנות את אורי יוגב, לשעבר הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר לתפקיד יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל. יוגב יחליף את יעקב אפרתי שסיים את תפקידו בחודש ינואר האחרון, על רקע מעורבותו, לכאורה, בפרשת הולילנד.

יצחק (חקי) הראל. הפעם יירד מהרכבת?
יח''צ






נא להמתין לטעינת התגובות




