הערכות: מעל חצי מיליון מכשירי אייפד 2 נמכרו ב-24 השעות הראשונות
כרגיל השתרכו תורי ענק מול חנויות אפל ביום השקתו של האייפד 2. ביקורות ראשונות: השינויים לעומת האייפד הראשון נראים מינימליים - אך בפועל הם משמעותיים
ובכל זאת - ואולי זה כבר עניין של מסורת ותרבות בארה"ב - מחוץ לחנויות הדגל של החברה הצטופפו במזג אוויר קר המוני אנשים כדי להיות הראשונים שירכשו את המכשיר. אנליסטים מעריכים כי אפל השלימה את מכירתם של 600 אלף מכשירי אייפד 2 ביממה הראשונה להשקתם - ובכך עקפה את מכירותיו של האייפד הראשון, שעמדו על 300 אלף יחידות ב-24 שעות. כנראה תופעת הערצת הטכנולוגיה והרצון להשתייך לכת של סטיב ג'ובס לא פסחו על המוצר האחרון של החברה.

מחוץ לחנות בשדרה החמישית חיכתה הסטודנטית אמנדה פוט במשך 41 שעות רצופות כדי להיות הראשונה שתיתן ביס ב"תפוח" החדש. הקור, הגשם והעייפות לא הכריעו אותה, כך דווח בבלוג Mashable, עד שבבוקר יום שישי, 8 שעות לפני השעה הייעודה, היא מכרה את מקומה בתור תמורת 900 דולר (וסיפרה שכעת תקנה כרטיסים להופעה של ליידי גאגא).
אנשים אחרים נוספים מאותו התור, לפחות אלה שעד המקום ה-30 בתור, הרוויחו החל מ-100 דולר ממכירת המיקום שלהם בתור. באתר האינטרנט קרייגליסט התפתח שוק של יזמי-תורים יעילים,
הררי מילים נכתבו על האייפד הראשון בתקופה שלפני השקתו בשנה שעברה. מחשב הלוח של אפל, שיצר קטגוריה חדשה של מוצרים ושוק גדול של חיקויים, הפך במהרה לגאדג'ט הנמכר בקצב המהיר ביותר בכל הזמנים. אין לפקפק במשמעות של השיא הזה כאשר מדובר בציבור צרכנים המודד בקפידה משקל, עובי וביצועים של כל מכשיר ומכשיר.
על פניו נראה מכשיר האייפד 2 כמעט כמו אביו, הדגם הראשון, אף שהשיל שליש ממשקלו, הוא דק יותר ופינותיו הזוויתיות הפכו מעוגלות מעט. לאייפד 2 נוספו שתי מצלמות: האחת פונה אל פני המשתמש ומאפשרת לו להיעזר באייפד 2 בישיבות ולהפוך אותו לעמדה עבור שיחות ועידה; המצלמה השנייה קדמית ומאפשרת לצלם ולהעביר תמונה גדולה.
מעבר לצילום קדמי, עבור אפליקציות כמו Nearest Wiki או אחרות המשתמשות בטכנולוגיית "מציאות מוגברת" (augmented reality), המצלמה הקדמית היא קריאה למפתחי אפליקציות להמציא עוד משחקים ושימושים.

המומחה לטכנולוגיה של ניו יורק טיימס, דיוויד פוג, שבחן את המכשיר עוד לפני שהגיע לחנויות, אמר כי השינויים אמנם נראים מינימליים - אך הם משמעותיים מאוד. "פחות שליש מהמשקל, פחות 15 מהעובי, פי 2 מהיר יותר, שתי מצלמות וג'ירוסקופ. פיהוק אחד גדול, נכון? אבל אז התחלתי לשחק במכשיר. חברים, אני אומר לכם, אלה המון שיפורים".
פוג הדגיש במיוחד את השימוש במצלמה הקדמית, שהופך את כל מסך האייפד 2 לעינית מוגדלת של מצלמה. "המסך כולו משמש כעינית. זה כמו להשתמש בהגדלה של 20x25 ס"מ כדי לתכנן את הצילום ואת הזירה", כתב פוג.
בניגוד לאייפד הראשון, שאותו קטלו חלק ממומחי הטכנולוגיה - שחשבו כי אין מקום בשוק צריכת האלקטרוניקה לעוד מכשיר כלאיים שמסוגל למלא את מקומם של כמה מכשירים קודמים - האייפד 2 מתקבל בהתלהבות רבה. ההתלהבות ממנו כה רבה, שבחלק מהסקירות צוטטו אנליסטים החוששים ליצרני מחשבי הלוח האחרים בשוק (מוטורולה ודל, לדוגמה), שמוצריהם "יעלו הרבה אבק על המדפים", כפי שצוטט בבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ'.
מעבר למכשיר עצמו, כיסוי המגע המהודק למכשיר באמצעות מגנטים ומכבה או מדליק את המכשיר באופן אוטומטי תוך 5 שניות עורר התלהבות רבה. בנוסף, באייפד 2 אפשר לרכוש כבל מיוחד שמחבר את מחשב הלוח היישר לטלוויזיה ומקרין את כל מה שמתרחש עליו. סרטים, סדרות, יוטיוב, תמונות משפחתיות, מוזיקה ואפילו מצגות של הרצאות - כל אלה יכולים להופיע על מסך הטלוויזיה ללא קידוד או שליחת וידיאו, אלא רק עם כבל קטן.
בתוך כך, קייל קונרוי, סטודנט למדעי המחשב מקליפורניה, ביצע מחקר שוק בנוגע למוצרי אפל ומצא שאם צרכן שרכש מחשב של אפל למשל בשנת 1997 תמורת כ-5,700 דולר (זה היה אז המחיר של מחשב נייד של אפל) היה בוחר להשקיע את אותו הסכום במניות של אפל - שוויין היה עומד כיום על 330 אלף דולר. את אותו מחשב מ-1997 אפשר למכור בשוק מוצרי היד השנייה של איביי תמורת 50 דולר (בלי דמי משלוח). ומה מסקנתו? עדיף לא להתמכר למוצרי החברה, אלא רק למניותיה.







נא להמתין לטעינת התגובות




