ד"ש לאובמה: מה יש לגוגל, מיקרוסופט ופייסבוק לחפש במסדרונות הבית הלבן?
מה גורם לחברות היי-טק וענקיות אינטרנט להוציא בכל שנה מיליוני דולרים על התרוצצות במסדרונות הבית הלבן? "הממשלה יכולה להוריד גשם אבל כדי לסחוט את הספוג עד הסוף אתה צריך חבורה של לוביסטים"
"גוגל מנסה להפוך לשחקן גדול בסצינה הוושינגטונית", אומר ג'ון סימפסון מקונסיומר ווטשדוג. "אני חושב שכל עמק הסיליקון מנסה להגביר את קולו בוושינגטון. הם הבינו שיש הרבה נושאים שעשויים להשפיע עליהם", הוא מוסיף.
וגוגל היא אינה היחידה. חברות ההיי-טק HP, יאהו, סיסקו וגם הרשת החברתית פייסבוק, הגדילו אף הן את ההוצאות שלהן על לובינג בשנת 2010. ההוצאות של פייסבוק על לובינג עלו ב-69%, אם כי הרשת החברתית הוציאה רק 351,390 דולר על הנושא - סכום קטן מאוד בהשוואה לסכומים שהוציאו חברות אחרות בעמק הסיליקון.
פייסבוק מחזיקה כיום משרד בוושינגטון המעסיק 7 עובדים, ושניים מהם לוביסטים רשומים. "אנו פועלים כדי לסייע לקובעי המדיניות לעמוד בקשר עם הבוחרים דרך פייסבוק, מסבירים להם על הצעדים שאנו נוקטים על מנת להגן על אנשים המשתמשים בשירותים שלנו, ומדגישים את חשיבות החידושים לכלכלה שלנו", מסר אנדרו נויז, מנהל המדיניות הציבורית בתחום התקשורת עבור פייסבוק.
אפילו אפל שמעולם לא היתה שחקנית גדולה בוושינגטון, הגדילה את תקציב הלובינג שלה ב-7.3% והקציבה לנושא 1.6 מיליון דולר בשנה שעברה. החברה אף שכרה באחרונה את שירותי הלובינג של חברת פירס איזקוביץ ובללוק על מנת לקדם את האינטרסים שלה בוושינגטון. דובר של אפל סירב להגיב ואמר רק ששירותי הלובינג והתקציב לנושא הם עניין "גלוי וידוע לציבור".

בעוד גוגל ניצבת בפני חקירה של הממונה על ההגבלים העסקיים בוושינגטון ובקונגרס דנים ברגולציה קשיחה יותר בנושא של הפרטיות אונליין - עניין שיכול להשפיע על עסקי הפרסום שלה ברשת - ענקית האינטרנט פועלת בצורה תקיפה על מנת להגן על האינטרסים שלה.
צוות של 11 לוביסטים של גוגל התפרס בשנה שעברה בקונגרס, בוועדת הסחר הפדרלית ובסוכנויות נוספות, על מנת להשפיע על ההצעות של הממשל בנוגע לרגולציה בנושאים של פרטיות אונליין ופרסום באינטרנט. בנוסף הצוות פועל כדי להשפיע גם על עניין ההגבלים העסקיים ועל נושאים של מקום העבודה הקשורים ל"פתיחות ותחרות בשוק השירותים אונליין", כפי שנכתב בדוח הלובינג של גוגל לרבעון הרביעי.
במשרדי החברה בוושינגטון מועסקים כ-40 איש שעוסקים במכירות, בפרסום, בהנדסת תוכנה ובמכירות מוצרי תוכנה של גוגל לסוכנויות ממשלתיות - וכמובן גם בלובינג. "כמו שהאינטרנט צמח והפך לחלק גדול יותר מחיינו כך הוא תופס כיום חלק גדול יותר גם בדיונים בוושינגטון", אומר דן מרטין, דובר מטעם גוגל בוושינגטון. "אנו כאן ואנו רוצים להיות חלק מהשיח הזה".
אמנם ההוצאות של החברה צנועות
אולם מאמצי הלובינג של גוגל עדיין לא מתקרבים לאלה של מיקרוסופט, שבבעלותה 16 לוביסטים רשומים והוציאה על לובינג בשנה שעברה 6.9 מיליון דולר - עלייה של 2.8% בהשוואה ל-2009. ובכל זאת הפער בין שתי החברות מצטמצם. "הממשלה הפדרלית משחקת תפקיד שהולך ונעשה משמעותי יותר בחייהן של חברות המדיה הדיגיטלית", אומר ג'ף צ'סטר, מנכ"ל המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית, "גם בקידום האינטרסים העסקיים שלהן וגם בהטלת מגבלות עליהן".
לדברי צ'סטר, לגוגל שמתחרה עם מיקרוסופט על חוזים טכנולוגיים עם הממשל יש אינטרס פיננסי ברור בהגברת מאמצי הלובינג שלה. "הממשלה הפדרלית יכולה להוריד גשם, אבל כדי לסחוט את הספוג עד הסוף אתה צריך חבורה של לוביסטים שילחצו על המקומות הפוליטיים הנכונים".







נא להמתין לטעינת התגובות




