הארי שבתחבורה: לקחנו לסיבוב את פיג'ו 404 קבריולט

ליהודה אליאס יש כמה מכוניות קלאסיות. אבל לפיג'ו 404 קבריולט יש לא רק הופעה אלא גם בשורה מכנית

יואל פרלמן | 26/2/2011 9:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עסק ותיק מאוד הוא פיג'ו. המפעל הצרפתי נוסד ב-1810, שזה בדיוק 201 שנה מהיום, והדבר הראשון שעשה היה להעמיד אריה על סמלו. המקור היה ייצור מכשור ממתכת, וההתחלה היתה מכונות לטחינת קפה. ב-1830 החלה פיג'ו לייצר אופניים, וכבר ב-1882- רכב (עדיין לא מבוסס בעירה פנימית) וב-1898הצטרפו לעסק גם אופנועים.

ב-1926 היתה פיג'ו-מכוניות לחברה עצמאית ושלוש שנים אחר כך הוציאה משהו קומפקטי בשם 201  - הרכב הראשון שלה בעל שלוש ספרות ואפס באמצע.
פז בר
פיג'ו 404 קבריולט. כושר נסיעה מלא פז בר
המילה האחרונה

ב-1960, לקראת תום כהונתה של 403 (1962-1955), הציגה פיג'ו את המשפחתית הגדולה החדשה שלה: 404. הדגם, שעוצב על ידי פינינפארינה, הוצג עם תחילת הקריירה שלו בגרסאות סדאן, סטיישן וטנדר. הסטיישן, בגרסת שבעה מושבים, היה בישראל שילוב אולטימטיבי של מונית שירות ומונית ספיישל, ואילו הטנדר עשה קריירה גם אצל חקלאים ישראלים ואחר כך היה ליקיר רצועת עזה והבדואים של סיני.

ה-404 הוצעה עם מנוע 1.6 ליטר 72 כ"ס ומנוע דיזל 1.9 ליטר 64 כ"ס. לתיבה היו ארבעה הילוכים ובורר ליד ההגה והיתה גם תיבה אוטומטית של ZF

בעלת שלושה הילוכים.  

ב-1962 הציגה פיג'ו את ה-404 הפתוחה (וחצי שנה אחר כך גם קופה). כאן לא רק העיצוב היה של פינינפארינה אלא גם הייצור עצמו נעשה בטורינו. אבל מה שמעניין יותר היה השימוש החלוצי בהזרקת דלק, אז של קוגלפישר. ההספק עלה ל-85 כ"ס והמהירות המרבית היתה לא פחות מ-167 קמ"ש.

ה-404, תאמינו או לא, השתתפה בראלי ספארי (קניה), אחד ממירוצי הראלי היותר קשים, וזכתה ארבע פעמים, שלוש מהן (1968-1966) עם אותה מערכת הזרקה. דגם זה יוצר עד 1975 אך הגרסה הפתוחה סיימה את הופעותיה ב-1968.

1 מ-2,500

יהודה אליאס, הבעלים של אפריל טקליין, חברה העוסקת ביבוא מכשירי רדיו, די.וי.די וג'י.פי.אס לרכב והרכבתם, הוא חובב גדול של מכוניות קלאסיות. יש לו עוד פיג'ו 504 (פתוחה), מרצדס SL קשישה, פורד משנות החמישים ואפילו וספה. כולן זכו לשיפוץ מלא, כולל כושר נסיעה מלא והופעה כדת וכדין.

ה-404 המופיעה כאן נקנתה ב-1966 באיטליה על ידי זוג טרי שהגיע לשם לירח הדבש. הרכב הגיע עם הזוג המאושר לישראל וממנה לאוסטרליה ואז חזר לכאן. ב-1992 רכש אליאס את ה-404 הפתוחה מבעליה המקורי, ומצבה לא היה מהמשופרים.

בימים ההם נטולי האינטרנט, למצוא פריטים חסרים למכוניות שכאלה, כמו ניקלים לפנסים, לא היה עניין פשוט. אבל קשר עם המועדון הקלאסי של פיג'ו עזר. העובדה שלאנריקו מסיאס היתה כזו עזרה עוד יותר; בפיג'ו דאגו לעשות רושם טוב. וכך השלים אליאס פריטים חסרים כולל דשבורד עליון (מקורי) ודשבורד תחתון (חליפי), מראות צד ועוד. עם השנים מצא אליאס גם "סט אוברול" ולאחר שנתקל בתריסר מכונאים סרבנים, מצא אחד בטייבה שעשה שיפוץ מנוע.

ה-404 של אליאס היא אחת מ-2,500 שיוצרו ויש לה כאמור אותה מערכת הזרקה מכנית (היו גם כאלה עם מאיידים רגילים). כיאה לאופייה, בורר ההילוכים הורד ממוט ההגה אל בין המושבים, ובמקומו הורכב כפתור התנעה. לא אלגנטי במיוחד אבל עובד.

יום שישי, את יודעת

בצהרי יום שישי, עם שמש מחממת ושמים כחולים, הצטרפנו לפקק האטי המוביל ליפו. יופי של חוויה לנסוע באחת שכזו ביום שכזה. כדאי לכם לנסות מתישהו.  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->