בקשה לייצוגית נגד 012 סמייל: מחייבת על שיחות שלא בוצעו
בתביעה הנאמדת ב-6 מיליון שקל, טוענת חברת גזית כי 012 סמייל "מנצלת את ההרשאה הניתנת לה ע"י הלקוחות לחיוב בהוראות קבע או בכרטיסי אשראי, שולחת ידה לחשבונות הבנק של לקוחותיה ומחייבת אותם בגין שיחות שלא בוצעו על ידם"
בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד רם גורודיסקי, מפרטת חברת "גזית מכון פוליגרף ואבחון מידע" השתלשלות מקרים בהם חזרה ונשנתה תופעה של גניבת שיחות לחו"ל על חשבון הקו של החברה. לטענת גזית, למרות שב-012 הבטיחו לזכות את החברה בכל מקרה כזה, לצד הבטחה כי לא יישנו מקרים כאלה בעתיד, בפועל התגלו הבטחות אלה ככלי ריק, כאשר מחודש לחודש חויבה החברה עבור שיחות שהיא כלל לא ביצעה.
לדברי התובעת,
ידוע לה כי התנהלות זו מאפיינת את 012 מול לקוחות נוספים של החברה, וכי אישור בדבר היקף התופעה האמורה אושר בשיחות הטלפון הרבות עם נציגי חברת 012.
חברת גזית מציינת כי חויבה על ידי 012 בחיוב שווא בסך של כ-5,600 שקל במהלך החודשים יוני-יולי 2010, כאשר מתוך סכום זה זכתה לזיכוי של 1,500 שקל בלבד. נזקה של גזית לבד עומד על כ-4,000 שקל, ובהנחה שזהו סכום הנזק הממוצע ללקוח וכי מספר הלקוחות בהם מדובר עומד על כ-1,500 - הרי שסכום הנזק הכולל עומד על כ-6 מיליון שקל.
בית המשפט מתבקש לאשר את התביעה כייצוגית ולפצות את חברי הקבוצה לפי חלקם היחסי, זאת לצד קביעת מחדליה של 012, ובכללם שורה של הפרות חוקיות, ביניהן: רשלנות, עשיית עושר, הפרת חובה חקוקה בדבר מניעת הונאות והפרת הסכם.