המועצה לצרכנות נגד תמי 4: מטעה את הצרכנים
המועצה קוראת לחברה להשיב לצרכנים כסף בגין עלות התקנה והובלה בסך 299 שקל. תמי 4 בתגובה: "הדרישה להחזר כספי איננה רלוונטית"
"מהפרסום עולה כי המחיר המוצג לצרכן אינו כולל את ההובלה וההתקנה אותו נדרש הצרכן לשלם בנפרד, כשבתעודת האחריות של החברה מצוין כי תמי 4 פוטרת עצמה מאחריות למוצר במידה שהצרכן התקין אותו באופן עצמאי ולא באמצעות החברה או מי מטעמה, כך שאין אפשרות מעשית לוותר על תוספת התשלום במסגרת העיסקה", טוענת המועצה לצרכנות.
"בנוסף, החברה משווקת את מוצריה במכר מרחוק והחוק מחייב להציג
את המחיר הכולל, לרבות דמי ההובלה וכן כל תוספת או הוצאה אחרות שיחולו על הצרכן" .
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הבטיח כי יפעל כדי להביא להסרת הפרסומות או לתיקונן, ולהחזיר לכל הצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה. "מנהגם של עסקים להצניע מהצרכן תשלומי חובה הנלווים למחיר המוצר, מכתים את חיי המסחר בחוסר הגינות", מסר פלג. "תפארתם של עסקים לא תבוא בדרך של הטעיית צרכנים".
מתמי 4 נמסר בתגובה: "תמי 4 פועלת ופעלה מאז ומעולם על פי החוק. כיוון שאנו קשובים לפניות מטעם המועצה לצרכנות, נשקול להדגיש ביתר שאת את הנושא. עוד יודגש כי כל לקוח אשר שילם 299 שקל בגין השירות קיבל תמורה מלאה לכספו, שליח מטעם החברה הגיע לביתו עם המכשיר והתקין אותו במקום, ועל כן הדרישה להחזר כספי איננה רלוונטית".