הפחתה נוספת של העמלות הצולבות לא תועיל לצרכנים

על מנת שהכוונות החיוביות של הממונה על ההגבלים אכן יביאו לשיפור מעשי במצבו של הצרכן, יש לחייב את בתי העסק לגלגל את ההנחה לכיסי הצרכנים

יהודה שרוני | 6/2/2011 7:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הרשות להגבלים עסקיים החליטה להתערב בסוגיית העמלות הצולבות, מפני שלפי הערכתה התחרות בתחום זה אינה מספקת וחברות האשראי לא מציעות לצרכן עיסקה כדאית. אבל האם השינוי אכן ישפר את מצבו של הצרכן?

◄ בלעדי: הממונה על ההגבלים תמליץ להפחית העמלות הצולבות ב-0.25% לעיסקה

הטענות בנושא גובה העמלות הגיעו בתחילה מכיוון בתי העסק, שפנו לבית המשפט בתואנה שהעמלות שנגבות מהם עומדות על 2.5% ולעתים אף על 3% מהיקף העיסקה ופוגעות קשות ברווחיותם. ואכן, כבר לפני כעשור בוצע המהלך הראשון של הפחתת העמלות. אך ב-3 השנים האחרונות נרשם סיבוב נוסף: בתי העסק המשיכו לטעון שהיקף ההפחתה לא מספק, מה שהביא לחידוש ההתערבות של רשות ההגבלים בנושא.

הפחתה נוספת של העמלות הצולבות תפגע ברווחיות חברות כרטיסי האשראי, אבל תעשיר את בתי העסק. קשה להאמין שאפילו חלק קטן מהכסף יזלוג לכיסי הצרכנים. מצב
כזה עשוי היה להתרחש לו לצרכנים היה כוח - אבל מי מסוגל לבדוק את תמחור המוצרים ברשתות הפארם, תחנות הדלק, חברות הסלולר ועוד?

על מנת שהכוונות החיוביות של הממונה על ההגבלים אכן יביאו לשיפור מעשי במצבו של הצרכן, יש לחייב את בתי העסק לגלגל את ההנחה כולה או לפחות את מחציתה לכיסי הצרכנים, בין אם דרך תקנות או מכוח חוק אחר הקיים במשרד התמ"ס.

כל עוד זה לא יקרה, למרבה הצער אנחנו, הצרכנים, לא נהנה מהמהלך. יש לקוות שהנהלות חברות כרטיסי האשראי לא ימצאו דרכים יצירתיות, על חשבוננו כמובן, להשלים את החסר. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

יהודה שרוני

צילום: דעות

בוגר מדע המדינה ומוסמך במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. חבר מערכת מעריב, העורך הכלכלי של העיתון ובעל טור בגלי צה"ל ובטלוויזיה

לכל הטורים של יהודה שרוני

עוד ב''יהודה שרוני''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->