Outbrain הישראלית רוכשת את מנוע החיפוש Surphace מ-AOL
הפעם חברה ישראלית עומדת בצד הרוכש ולא הנרכש: Outbrain, העוסקת בפיתוח מנועי המלצות, רכשה את המתחרה Surphace, וכעת תזכה לנתח משמעותי של גופי תוכן שישתמשו בשירותיה, הכוללים את LA Times, AOL ו- Wordpress
מנוע ההמלצות Surphace, אשר נקרא בעבר Sphere (לפני שנרכש על ידי AOL) ,מבצע פעולה דומה למדי לזו של Outbrain. בעקבות הרכישה האסטרטגית, יעברו מספר ספקי תוכן גדולים שהשתמשו במנוע ההמלצות של Surphace למנוע של Outbrain, ביניהם אתר הטכנולוגיה AllthingsD; אתר האינטרנט של AOL; אתר התוכן התיירותי Lonely Planet, עיתון ה-LA Times ופלטפורמת הבלוגים הפופולארית WordPress.
ירון גלאי, מייסד ומנכ"ל Outbrain, עדכן הבוקר בבלוג החברה מספר פרטים על הרכישה החדשה. "המטרה העיקרית שלנו הייתה ותמיד תהיה לספק לקוראים שלנו את ההמלצות האטרקטיביות ביותר ולאפשר למפיצי התוכן להגביר את הכניסות והרווח
מהתוכן שהם מייצרים בצורה ידידותית למשתמש" ,ציין גלאי.
גלאי מוסיף כי הרחבת בסיס הלקוחות של החברה יאפשר לחברה לשפר באופן משמעותי את האלגוריתמים של זיהוי והמלצה על תוכן, מכיוון שהוספת תוכן למערכת ההמלצות תגרום לאלגוריתם לפעול בצורה טובה יותר, וימליץ בצורה נכונה יותר.
בשנה שעברה חשפה החברה את מנוע המלצות הפרימיום, המאפשר ליצרני תוכן ומפרסמים לקדם את התכנים שלהם לקהל הרלוונטי להם ביותר. כעת, עם הגדלת מספר האתרים והחשיפה. החברה יכולה לספק ערך גדול יותר ללקוחות ולהגדיל את ההכנסות מהשירות בהתאם.
לפי הערכות שונות, הרכישה של Surphace מ-AOL לא נעשתה בתמורה לכסף מזומן אלא בתמורה למניות ב-Outbrain. Outbrain גייסה עד היום סכום המוערך בכ-18 מיליון דולר מהקרנות Lightspeed Ventures, Gemini Israel Funds, Glenbrook partners ו-Rhodium יחד עם משקיעים פרטיים כגון לאון רקאנטי וזוהר גילון.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר newsgeek.








נא להמתין לטעינת התגובות




