המחירים ירדו? לנדאו פועל להפחתת מרווח השיווק של חברות הדלק
ביקש מראש מינהל הדלק במשרדו לסיים בתוך שבועיים את בדיקת המרווחים, שנעים היום סביב ה-13% ממחיר הבנזין. המטרה: הגשת המסקנות הסופיות בתוך חודשיים וחצי
צוות הבדיקה בראשות בר-יוסף החל בעבודתו לפני כשנה, וזכה לביקורת על משך הזמן הארוך שנדרש לו לצורך סיום הבדיקות. כעת התבקש בר-יוסף להגיש ללנדאו את טיוטת המסקנות בתוך כשבועיים, כשהכוונה היא שהמסקנות הסופיות יוגשו בתוך חודשיים וחצי.
יש לציין, כי מרווח השיווק גם הוא מפוקח במסגרת הפיקוח על מחירי הדלק, ונקבע על ידי מינהל הדלק במשרד התשתיות. סל הוצאות השיווק לבנזין נקבע על ידי משרדי האוצר והתשתיות, בעקבות עבודת יועץ חיצוני שבחן את הרווחיות הרצויה למשק הלאומי, במקטע שיווק הבנזין. מרווח השיווק מעודכן אחת לחצי שנה, לפי התנודות במרווחי השיווק המחושבים בארבע מדינות באירופה, עד לתקרה מסוימת.
עוד נציין, כי חברות הדלק מתנגדות להורדת מרווח השיווק. בראיון עם מנכ"ל פז, יונה פוגל, אמר פוגל, כי "מרווח השיווק של החברות הוא נמוך מהממוצע במדינות בנלוקס ועומד על 70 אגורות לליטר". פוגל טען עוד, כי מי שאחראי למחירים הגבוהים זו הממשלה באמצעות המיסוי הגבוה (בלו ומע"מ), שמגיע ליותר מ-4 שקלים ממחיר הדלק, העומד כיום על 7.26 שקלים לליטר.

מחירי הדלק ירדו?
אורי דוידוביץ'
"גם אם ישנו את הנוסחה - הציבור כמעט ולא ירוויח"
יוסי אריה, מנכ"ל איגוד חברות הדלק, אמר בתגובה כי אינו מבין את הודעת שר התשתיות, וכי הבעיה במחירי הדלק אינה במרווח השיווק אלא במיסוי הגבוה שעלה בעיתוי שבו גם מחירי הנפט גבוהים.
"נוסחת מרווח השיווק מבוססת על מדד שנקבע לפני שנים
רבות. גם אם ישנו את הנוסחה, הציבור כמעט לא ירוויח מזה. יש להדגיש, כי בשירות העצמי, שבו יש מחיר מקסימום מפוקח, החברות נותנות הנחות ומתחרות ביניהן, ובמחירי הסולר הלא מפוקחים התחרות גדולה עוד יותר ולפעמים מגיעה לפערים של 50%".