ממחר: סוף לקנסות היציאה לחברות הסלולר
בפברואר ייכנס לתוקפו החוק המבטל את קנסות היציאת ללקוחות חברות הסלולר; החל ממחר הפסקת התקשרות במהלך התחייבות תחויב ב-8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר חודשי ההתחייבות הנותרים; שר התקשורת שדחה בקשת החברות לדחות החלת החוק: "המהלך יאפשר לצרכנים מעבר חופשי"
התשלום על הפסקת התקשרות במהלך תקופת התחייבות ייקבע על פי הנוסחה הבאה: מספר החודשים שנותרו עד תום מועד ההתחייבות, כפול החשבון החודשי הממוצע, כפול 0.08. כלומר: לקוח שהתחייב ל-18 חודשים, חשבון הטלפון הממוצע שלו הוא 150 שקל לחודש והוא מבקש להפסיק את ההתקשרות לאחר 5 חודשים - ישלם קנס יציאה של 156 שקל בלבד (לפי 13 כפול 150 כפול 0.08).
אם רכש הלקוח מחברת הסלולר מכשיר בתשלומים, הוא יוכל להמשיך לשלם את התשלומים - והחברה לא תוכל לחייב אותו לפרוע את כל יתרת התשלום בתשלום אחד טרם עזיבתו. נציין, כי עם כניסת הכללים החדשים לתוקף, מבוטלים כל קנסות שנקבעו בהסכמים עליהם חתמו לקוחות עם חברות הסלולר עד כה.
הכללים החדשים יחולו רק על לקוחות פרטיים ועסקיים קטנים. לקוחות שלהם מעל ל-50 קווים
יצטרכו להמשיך ולשאת בקנסות יציאה על פי ההסכמים שנקבעו בינם לבין החברה. נציין גם כי הפחתת קנסות היציאה תקפה לענף הסלולר בלבד. משרד התקשורת נמנע לפי שעה מהחלת הכללים על חברות אחרות כגון חברות טלפון נייח, אינטרנט וטלוויזיה רב-ערוצית.
"המהלך יאפשר לצרכנים מעבר חופשי, ויסייע להגברת התחרות בשוק, שתתבטא בחיסכון כספי משמעותי עבור כל לקוח ולקוח", אמר כחלון בנוגע להפחתת קנסות היציאה. "הקנסות היוו חסם מעבר משמעותי שפגע בתחרות ובצרכנים הפרטיים. לקראת כניסתן של חברות סלולריות נוספות - וירטואליות ובעלות תשתית - המהלך יקבל משמעות גדולה עוד יותר", הוסיף מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל.
חברות הסלולר נערכו לביטול הקנסות והחלו בחודשים האחרונים להציע תוכניות התקשרות ללא התחייבויות. במקביל פנו החברות למשרד התקשורת בבקשה לדחות במספר שבועות את הקטנת הקנסות, על מנת שיוכלו להכין את מערכותיהן לשינוי, אולם שר התקשורת דחה את הבקשה, ובעקבות החלטה זו מסרו כל החברות, כי הן נערכו לביצוע ההנחיות החדשות במועד.






נא להמתין לטעינת התגובות




