שטייניץ, עיני וברק אישרו: תעש תמוזג עם רפאל
בעוד כשבועיים, תוגש תוכנית המיזוג כהצעת החלטה לממשלה. מאות מעובדי תעש יפוטרו ויקבלו תנאי פרישה משופרים. בתעשייה האווירית ובאלביט מערכות, שראו עצמן מועמדות ראויות למיזוג עם תעש, שוררת אכזבה
נציין, כי צוות מקצועי משותף למשרדי הביטחון והאוצר בחן את האפשרות למיזוג תעש עם חברה ממשלתית ביטחונית אחרת בהיבטים של כלכלה, ביטחון ואחריות כלפי העובדים. לאחר דיונים מעמיקים גיבש הצוות המלצה להעדיף את מיזוג התעש עם רפאל.
בעקבות ההמלצה ייפגשו השרים שטייניץ וברק עם הנהלות החברות הרלוונטיות - תעש, רפא"ל והתעשייה האווירית - כדי לשמוע את התייחסותן להמלצות. בעוד כשבועיים, כך סוכם היום, תוגש התוכנית כהצעת החלטה לממשלה. לאחר החלטת הממשלה, יבוצע וימומש התהליך ביחד עם הנהגת ההסתדרות.
בתעשייה האווירית ובאלביט מערכות, שראו עצמן מועמדות ראויות למיזוג עם תעש, שוררת אכזבה, בעיקר משום שלאחר פרישת ברק ממפלגת העבודה, ציפו בשתי החברות לדחיית ההחלטה.
מנגד, בהסתדרות מרוצים מהמיזוג ומתכוננים לשני הסכמים עם העובדים: 1. הסכם פרישה בתנאים מועדפים לעובדים שייפלטו במסגרת המיזוג, שמספרם מוערך במאות (באוצר מדברים על כ-900 מתוך 3,500 עובדי תעש). 2. הסכם העסקה לעובדים שיעברו לעבוד תחת רפאל.
לפני קצת פחות מחודש, סיכמו ראשי האוצר והביטחון יחד עם נציגי העובדים ויו"ר ההסתדרות, על מכירת החברה לאחת מחברות התעשייה הביטחוניות הממשלתיות (מי שדובר עליהן היו התעשייה האווירית ורפאל). לאחר שבועות של דיונים הוחלט כאמור על רפאל, זו ההערכה בקרב הגורמים המקורבים לנושא.
קודם להחלטה נעשו ניסיונות
בשנתיים האחרונות דובר על הפרטת החברה באמצעות מכירתה או הנפקתה בבורסה ושוויה אף הוערך בכ-300-400 מיליון דולר לחברה. ההנפקה בבורסה ירדה מהפרק משום שהחברה מפסידה, ולמכירה התנגדו העובדים בגיבוי ההסתדרות, אלא אם מדובר במיזוג עם חברה ממשלתית.
ההכרעה לטובת רפאל נפלה בעיקר בשל הפעילות הדומה לזו של תעש, איתנות פיננסית והסכמי העבודה המרובים בה, זאת לעומת התעשייה האווירית בה יש הסכם עבודה אחיד יחיד לכל העובדים. מועמדותה של אלביט מערכות נפלה מראש משום שנקבע כי המיזוג יהיה עם חברה ממשלתית.







נא להמתין לטעינת התגובות




