התוכנית השש - שנתית של מע"צ: כבישים ומסילות רכבת ב- 38 מיליארד שקל
התכנית כוללת בין היתר הקמת 95 מחלפים חדשים, הרחבת כבישים באורך 191 ק"מ, סלילת 52 ק"מ של כבישים חדשים, והקמת מסילת רכבת באורך 135 ק"מ. יו"ר החברה הלאומית לדרכים: "זוהי בשורה של ממש לפריפריה"
במסגרת ההסכם יוקצו לתוכנית הפיתוח 27 מיליארד שקל, בנוסף ל-10.5 מיליארד שקל - חלקה של החברה בביצוע תוכנית "נתיבי ישראל".
תוכנית הפיתוח החדשה מהווה המשך לתוכנית החומש שהסתיימה בשנת 2010, והיא כוללת בין היתר הקמת 95 מחלפים חדשים, הרחבת כבישים באורך 191 ק"מ, סלילת 52 ק"מ של כבישים חדשים, והקמת מסילת רכבת באורך 135 ק"מ.
במסגרת זו תקצה החברה 14 מיליארד שקל לביצוע פרויקטים חדשים, 9.7 מיליארד שקל להשלמת 35 פרויקטים בביצוע וכן 0.9 מיליארד שקל עבור תשלומים לזכיין כביש 431. בנוסף לכך יושקעו 1.7 מיליארד שקל בפרויקטים קטנים ובטיפול במוקדי סיכון בכבישים בין-עירוניים.
תוכנית הפיתוח ל-6 השנים הבאות מבוססת על תוכנית "רבדים"
של החברה הלאומית לדרכים, שעל-פיה חולקו הכבישים הבין-עירוניים לכבישים ברובד עליון ולכבישים ברובד משני. כבישי הרובד העליון הם מערכת כבישים ראשיים המבוססת על 4 דרכי אורך ו-16 דרכי רוחב, והיא נבנתה כך שמרחק הנסיעה מכל נקודה הכלואה ברשת אל הרובד העליון הוא עד 15 קילומטר.
מערכת הכבישים של הרבדים העליון והתחתון יוצרת רשת "שתי וערב" של דרכים מהירות בשטחה של מדינת ישראל, והמטרה היא שכבישי הרובד העליון יהוו כבישים מהירים (ממוחלפים) ויאפשרו מהירות נסיעה של 130-100 קמ "ש כאשר בכל כיוון יהיו 4-2 נתיבים.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ: "בשנים הקרובות ישקיע משרד התחבורה עשרות מיליארדי שקלים בסלילת כבישים ובהנחת מסילות רכבת חדשות. כל אלה נועדו לאפשר לכולם תנועה חלקה, מהירה ובטוחה בכל רחבי הארץ".
יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן הוסיף כי "במרכז מערכת תחבורה יעילה נמצא האזרח. הפרויקטים שתקים החברה בשנים הקרובות הם בשורה של ממש לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי הפריפריה בפרט".







נא להמתין לטעינת התגובות




