LED It Be : מדוע אימצה יצרנית הטלוויזיה לווה את טכנולוגיית הלד
לווה הגרמנית שילבה את טכנולוגיית הLED- בטלוויזיית הדגל שלה שגודלה 55 אינץ'. החדשות הטובות: המחיר התכווץ והעומק מופלא. החדשות הרעות: על המסך מרצדות השתקפויות אור בלתי רצויות
כשניסינו להבין מדוע לווה אינה משתמשת בטכנולוגיית הLED- החדשנית, האיכותית והחסכונית, אמר לנו נציג החברה שמדובר בטכנולוגיה בעייתית. שנה אחת הספיקה ללווה לאמץ לחיקה את טכנולוגיית הלד. טלוויזיית הדגל החדשה של החברה, מסדרת אינדיבידואל קומפוז בגודל 55 אינץ', מאובזרת בלד ועולה שליש מאחותה הקשישה.
הקומפוז פועלת בשיטת הלד הצדי ,(Edge LED) ונורות הלד שלה ממוקמות, ניחשתם נכון, בצדי המסך. למרות שמדובר בגרסה משופרת, היא עדיין סובלת משלל בעיות מהותיות. אחת הבעיות החריפות התגלתה לנו כשהרצנו תוכנית שאמורה להפוך את המסך לשחור לחלוטין בחדר חשוך כמעט לגמרי. בכל ארבע פינות המסך של הלווה הופיעו ענני אור.
העננים הללו, שהזכירו צורה של פה מחייך או מתנצל, בלטו במיוחד בחלקו התחתון של המסך. כשעברנו לצפות בטלוויזיה מזווית של 100 מעלות, המסך כולו נשטף בהמון אור שהלבין את התמונה ופגע בחוויה.
שכבת העדשה החיצונית שמופיעה בכל דגמי היוקרה של לווה מיוצרת על ידי קארל זייס. הציפוי הזה משפר את העיצוב החיצוני ומעניק לטלוויזיה מראה מסוגנן ונטול מסגרת ומעניק לתמונה תחושת עומק משמעותית. למרות היתרונות הללו, אי אפשר להתעלם מכך שאותו ציפוי בדיוק גורם להשתקפויות אור קשות.
בחדר חשוך לחלוטין ראינו על מסך הטלוויזיה השתקפות של החריץ הדקיק בתקרת החדר, שבתוכו ממוקמות נורות. הנורות היו כמובן כבויות, אבל כשהדלקנו את האור ההשתקפות רק החמירה.
הלווה סובלת ממגבלה טכנית נוספת שאופיינית לטלוויזיות לד. כשמוצגים על המסך עצמים כהים שסמוכים לחלקים מוארים של התמונה, לרוב הם עטופים בהילה. כשצופים בבלו ריי של "קינג קונג" ומתמקדים בבוכנות של מנוע האונייה, מגלים שהבוכנות אמנם כהות כנדרש, אולם הן מוקפות בהילה של אור מלא.
בסרט אחר, "הלבוי :2 צבא הזהב", לא נתקלנו בהילות דומות, אינדיקציה לכך שלווה מצליחה להתמודד עם הבעיה בחלק מהמקרים. רמת השחור נעה על הסקאלה שבין טוב לטוב מאוד. בסצנת הרחף ב"קינג קונג", שבה מצולמת האונייה על רקע חשוך, השחור נראה טוב מאוד. בסצנות שצולמו במסדרונות ובתאים של האונייה וגם בנקרות שאליהן הסירה נכנסת, המצב היה סביר. בעולם מושלם התאים והנקרות אמורים להיראות חשוכים לחלוטין בצדדים, אולם בלווה חדר לתמונה דוק של אור בלתי רצוי.

אחרי שסיימנו למנות את המגבלות שנובעות מהשימוש בטכנולוגיות הLCD- והלד, הגיע הזמן לאזן את התמונה ולהעניק ללווה את המחמאות שהיא ראויה להן. רמות הפירוט והעומק המרשימות של הלווה אפשרו לנו להבחין שהאונייה ואורות הנמל סביבה, שוב ב"קינג קונג", הם תפאורה ואילו האנשים שעומדים על הרציף מצולמים בתוך אולפן.
העומק הכביר בתמונה, שממש פורצת מהמסך, בולט כאן מאוד. בסצנות שצולמו ברחובות ניו יורק באור יום הצלחנו לספור שבע שכבות עומק שבהן הופיעו הולכי רגל ומכוניות, הישג בלתי נשכח. סרטי בלו ריי שמצולמים ברזולוציה הטבעית של הלווה 1,920 - עמודות פיקסלים לגובה על 1,080 קווי רוחב - לא דורשים מהגרמנית להפגין יכולות יוצאות דופן בתחום עיבוד התמונה.
הלווה צריכה להיות במיטבה כשמוקרנים עליה סרטי די.וי.די רגילים. אחד התובעניים והמאתגרים שבהם הוא "גיבור", שבגרסת הדי.וי.די שלו יש המון גרעיניות, חוסר חדות ושטחיות, קצוות עצמים רוטטים ורעשי וידיאו נוספים.
זו ההזדמנות של מעבד התמונה הבכיר של לווה, "אימג' + אקטיב", להוכיח מה הוא יודע לעשות. ברגעים הראשונים המעבד אינו מטפל בגרעיניות אלא מתמקד בכשלים אחרים: הוא משקיט את הרטט בקצוות הדגלים האדומים, ובשולי מגני המתכת של הלוחמים מחדד את האותיות הצרובות על קיר העץ האדום של המקדש ובעיקר יוצר את התחושה שתמונת ההרים שברקע הלוחמים -
המעבד ממשיך לעבוד ומשפר גם את עומק הצבעים. הכחול בשמים הופך מחיוור לעמוק יותר ומגני המתכת משחירים. בסרטי די.וי.די שאיכותם טובה מלכתחילה, כמו “I Robot" או "להרוג את ביל ,“2 אין ל"אימג' + אקטיב" שום משמעות.
למרבה הצער, גם עם האתגר הגדול ביותר - שיפור השידורים הרגילים והלא מוצלחים של ערוץ הספורט - הוא לא מצליח להתמודד. הדרבי של ראשון לציון בכדורעף נראה דרך הלווה כאילו צולם באמצעות מצלמת אינטרנט - התמונה רועדת ורוטטת. הרעד, הזיגוג ושיני המסור המשיכו ללוות אותנו גם במשחק כדורסל בין בני השרון למכבי חיפה. "אי אפשר לשדר ככה ספורט", אמר יוסי בן יהושע, יבואן לווה, "זה נורא".
בהמשך צפינו בשידור באיכות רגילה בערוצי ספורט זרים כמו ESPN ויורוספורט. למרות שבערוצים הזרים אובחנו פחות רעידות, ריצודים וזיגוג - גם שם התאכזבנו. בלית ברירה, עברנו לצפות בערוצי הספורט שמשדרים בטכנולוגיית .HD שידור מוקלט של משחק הכדורגל בין צ'כיה לסקוטלנד במונדיאל האחרון, שנראה כמו הצרות שלנו ביורוספורט הרגיל, נראה שונה לגמרי ביורוספורט .HD התמונה הרשימה מאוד למרות שגם כאן, בקטנה, העין רמזה שהיא רואה רטט בקווי המגרש. בצילומי רחף, חלקים מהמגרש איבדו את החדות המצוינת שלהם.
מה באשר לסאונד? אי אפשר לחוות דעה על ביצועי הצליל של הטלוויזיה משום שלווה בחרה לא לצרף לטלוויזיית הדגל שלה רמקולים צמודים. בדגמים הקטנים יותר 40) ו46- אינץ') בסדרה קיימים רמקולים, אך בדגם הגדול ביותר הם נעדרים. היצרן הגרמני מניח שמי שקונה טלוויזיה כה יקרה, שבנויה מאלומיניום בעבודת יד, מחבר אותה באופן טבעי למערכת קולנוע ביתי הולמת. אם תרצו רמקול, לווה תשמח להציע לכם רמקול סנטר, שמתלבש במאונך על מעמד רצפה תואם תמורת 7,000 שקל.
בניגוד לרמקולים, אין צורך לחבר את הלווה למחשב. הדגמים שמשווקים מינואר 2011 כוללים דפדפן שיאפשר לגלוש בעזרת השלט, דרך רשת אלחוטית וללא חיבור למחשב. מרכב האלומיניום שעוטף את הטלוויזיה מוצע בשלושה גוונים: לבן, שחור או כסף. כשמדובר בזוג הפסים הגמישים שמתמגנטים לצדי הטלוויזיה יש כבר מאות אופציות, כולל גוני עץ. מי שירצה להחליף את פסי הצד יוכל לעשות זאת תמורת 690 עד 990 שקל.
אופציה נוספת לשדרג את הטלוויזיה היא להוסיף לה מעמדים בגימור כרום או בגימור אלומיניום מוברש. מי שלא ירצה את הלווה שלו תלויה על הקיר יוכל למצוא מעמד שולחני, מעמד רצפתי בעל בסיס בצורת צלב או בסיס עגול וגם עמוד אלומיניום מוברש, שנמתח מהרצפה ועד התקרה. בתוך העמוד, שמכונה ,Screen Lift Plus מוסתרים הכבלים השונים.
טלוויזיית לד אינדיבידואל קומפוז 55 אינץ', לווה, גרמניה. מחיר: 35,900 שקל. להשיג בט.ר אלקטרו-סטריאו, מוזס ,13 תל אביב, טל: ,03-6091100 ובחנויות מתמחות נוספות








נא להמתין לטעינת התגובות




