סטריפ

ט"ו בשבט 2011: 200 מיליון שקל על פירות יבשים

ט"ו בשבט אחראי ל-34% מהמכירות השנתיות של הפירות היבשים. עלות קנייה ממוצעת בחג - 70 שקל. הפירות המבוקשים ביותר על ידי הישראלים: תמרים, משמשים, שזיפים ותאנים

נורית קדוש | 17/1/2011 9:46 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שוק הפירות היבשים נאמד ב-600 מיליון שקל בשנה, ובתקופת ט"ו בשבט חל גידול של כ-300% בצריכת הפירות היבשים ביחס לחודש רגיל בשנה. כך שכ-34% מהמכירות השנתיות המהוות כ-200 מיליון שקל, מתבצעות במהלך החג. כמו כן, סל קנייה ממוצע של פירות יבשים לקראת החג עומד על 70 שקל.

ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, מעריך כי כ-75% ממשקי הבית יקנו פירות יבשים כלשהם לקראת ט"ו בשבט, כאשר הפירות המבוקשים ביותר הם תמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים ותאנים. לדבריו, "השנה צפוי גידול של בין 5% ל-7% בקניית פירות יבשים במשקי הבית בישראל".
צילום: פלאש 90
פירות יבשים. גידול של 300% בצריכה צילום: פלאש 90
הצרכנים מעדיפים בוטנים

לצד הפירות היבשים זוכים גם הפיצוחים לפופולריות לקראת ט"ו בשבט. לדברי שרון נועם, מנהלת תחום קליית גת בליימן שליסל, "שוק הפיצוחים המקומי כולו מגלגל כ-800 מיליון שקל בשנה ומתחלק לשניים: שוק התפזורת והשוק הארוז. בשוק התפזורת מתבצעת לרוב מכירה בפיצוציות לפי משקל, ואילו ברשתות השיווק המכירה היא באריזות".

לדבריה, השוק הארוז מהווה כ-40% ממכירות השוק, ואילו שוק התפזורת הכולל את הפיצוציות מהווה כ-60% מהמכירות. "למרות שהיקפי השוק יציבים ולא נרשמה בהם ירידה, העדפות הצרכנים נוטות עדיין לכיוון מוצרים זולים יותר כמו גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת ובוטנים ".

לעומת הפיצוחים, שוק הפירות היבשים בישראל מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: הקטגוריה המסורתית, המחזיקה בכ-90% מסך המכירות וכוללת תמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים, תאנים, אגוזי מלך ושקדים; וקטגוריית הפירות הטרופיים, המחזיקה בכ-10% מסך המכירות וכוללת

אננס, פפאיה, מנגו ועוד.

כזכור, השנה ישווקו לראשונה פירות יבשים תוצרת ישראל: בעקבות אירועי השנה האחרונה עם טורקיה ובשל הרצון לחזור לשורשים - החליטו בעלי חברת על המשקל לשווק מארזי ט"ו בשבט מפירות שגדלו בישראל. החברה התקשרה עם רשת שיווק השקמה בבעלות רמי לוי, ולוי ימכור את המארזים בכל 20 סניפי הרשת.

גם רשת עדן טבע מרקט נערכה לקראת ט"ו בשבט עם מגוון רחב הכולל 149 סוגי פירות יבשים ואגוזים, חלקם אורגניים. ברשת מבטיחים כי מגוון הפירות היבשים, האגוזים והשקדים האורגניים הגדול בארץ נמצא תחת פיקוח אגריאור.

עוד מוספים ברשת כי מוצרים אלה, במהלך כל תהליך הכנתם, לא באים במגע עם חומרי הדברה, חומרים משמרים או צבעי מאכל. "המוצרים האורגניים נמכרים ארוזים ועל גבי האריזה מוצגים האישורים האורגניים; והמוצרים הטבעיים שאינם אורגניים מוצגים בתפזורת כדי שהלקוח יוכל לראות במו עיניו את האיכות".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->