אין תמורה בעד האגרה

מדינת ישראל גובה מהנהגים שלה כמעט 31 מיליארד שקל בשנה בדמות מסים ישירים ועקיפים, מע"מ, קנסות ועוד. כמה מזה חוזר לכבישים? בקושי שישית. אם מחשיבים גם השקעה בתחבורה הציבורית, מגיעים במקרה הטוב לחצי. חבל שכשזה מגיע להשקעה בבטיחות שלנו, המדינה הרבה פחות נלהבת מאשר בגביית המסים

גיל מלמד | 13/1/2011 14:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשבוע שעבר שוב נסחטו עטיניה של הפרה החולבת המניבה ביותר מבחינת משרד האוצר הישראלי -  בעלי הרכב. המס על הדלק שוב עלה, ולא בפעם האחרונה, וכדי לסובב את הסכין עוד חצי סיבוב נפתח גם נתיב אגרה חדש בכניסה לתל אביב. רוצים לעקוף את הפקק? תשלמו.

נדמה שאין גבול לגזירות שנגזרות על בעלי הרכב בישראל: מיסוי ישיר בשיעור שהוא בין הגבוהים בעולם, מיסוי עקיף שמתחרה באדיקות במיסוי הישיר, מונופול מוחלט על
יבוא רכב, קרטל של רוכשי רכב ואפילו ביטוח חובה יקר יותר מאשר בכל מדינה אחרת.

לו רק אחרי כל אלה היינו זוכים למעט איכות חיים - כבישים נוחים ובטוחים, מערכת תחבורה ציבורית  משוכללת, הסדרי חניה נגישים, בירוקרטיה אדיבה ויעילה; אבל לא: בעל הרכב הישראלי משלם למדינה עשרות מיליארדי שקלים בשנה - בעוד שהמדינה משקיע נתחים קטנים ביותר מסכום זה בשיפור התשתיות, מניעת תאונות והקלה על העומס בכבישים.

הכתבה המלאה מתפרסמת מחר במוסף עסקים שישי של מעריב
צילום: נאור רהב
רוצים לעקוף את הפקק? תשלמו צילום: נאור רהב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->