אין תמורה בעד האגרה
מדינת ישראל גובה מהנהגים שלה כמעט 31 מיליארד שקל בשנה בדמות מסים ישירים ועקיפים, מע"מ, קנסות ועוד. כמה מזה חוזר לכבישים? בקושי שישית. אם מחשיבים גם השקעה בתחבורה הציבורית, מגיעים במקרה הטוב לחצי. חבל שכשזה מגיע להשקעה בבטיחות שלנו, המדינה הרבה פחות נלהבת מאשר בגביית המסים
נדמה שאין גבול לגזירות שנגזרות על בעלי הרכב בישראל: מיסוי ישיר בשיעור שהוא בין הגבוהים בעולם, מיסוי עקיף שמתחרה באדיקות במיסוי הישיר, מונופול מוחלט על
יבוא רכב, קרטל של רוכשי רכב ואפילו ביטוח חובה יקר יותר מאשר בכל מדינה אחרת.
לו רק אחרי כל אלה היינו זוכים למעט איכות חיים - כבישים נוחים ובטוחים, מערכת תחבורה ציבורית משוכללת, הסדרי חניה נגישים, בירוקרטיה אדיבה ויעילה; אבל לא: בעל הרכב הישראלי משלם למדינה עשרות מיליארדי שקלים בשנה - בעוד שהמדינה משקיע נתחים קטנים ביותר מסכום זה בשיפור התשתיות, מניעת תאונות והקלה על העומס בכבישים.
הכתבה המלאה מתפרסמת מחר במוסף עסקים שישי של מעריב

רוצים לעקוף את הפקק? תשלמו
צילום: נאור רהב







נא להמתין לטעינת התגובות




