גרופר - הצד של הלקוחות: "הוצאתי הרבה כסף, אבל התפנקתי"

הקנייה החברתית זוכה לכותרות רבות בחודשים האחרונים. לאחר שמייסדי גרופר מכרו את החברה לגופון העולמית, החלטנו לבדוק מה הערך המוסף ללקוחות מהשימוש באתרים מסוג זה. המסקנה - יש לא מעט מכורים

שגיא כהן, אילאיל בן צור-לרון ורועי לטקה | 12/1/2011 8:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: גרופר,גרופון
סצינת הרכישות החברתיות - או הדילים היומיים, כפי שמכנים אותם כאן - רוחשת מתחת לפני השטח בישראל כבר חודשים מספר, ויש לא מעט שכבר התמכרו לדבר.

"התחלתי עם זה בקיץ", משחזרת שרון מתל אביב, שביקשה להישאר בשם בדוי ומגדירה עצמה מכורה לאתרים הללו. "התחלתי מגרופר, עכשיו אני מנויה לכולם", היא מספרת. שרון, שקנתה 14 קופונים בסכום כולל ש"עולה על 1,000 שקל" לדבריה, מודה שיש באתרי הרכישה משהו ממכר. "הוצאתי הרבה מאוד כסף בלי שהייתי באמת צריכה. עכשיו הפסקתי להיכנס על בסיס יומי ואני מסתפקת בפעם בשבוע", היא מספרת בגילוי לב ומודה: "זה מאוד ממכר, הייתי חייבת להפחית".

אך שרון גם נכוותה לא פעם מדילים שהוצגו כאטרקטיביים - ובפועל היו מאכזבים. "שלחתי את ההורים שלי לספא שלא שמעתי עליו מעולם, והם אמרו שהמקום ממש מעפן, לא היגייני ולא כיפי. זה היה קצת חתול בשק, אבל זו אשמתי כי לא ביררתי מספיק ולא עשיתי סקר. הסתמכתי על התיאור שנמצא באתר ולא בדקתי בעצמי".

בפעם אחרת הזמינה שרון שובר למניקור-פדיקור. "אמרו שזה בתוקף ל-4 חודשים . התקשרתי להזמין תור, והתברר שאין תור פנוי ל-5 החודשים הקרובים כי קנו את התלושים מעל 5,000 איש - והן בסך-הכל 4 עובדות שם. הייתי צריכה להגיע ב-23:00 בלילה כי זה התור היחידי שהיה".

מנגד היא מודה שפרט לכמה אכזבות היא מרוצה מאוד מהדילים: "זה מאפשר לך להתפנק במחיר שפוי וליהנות מחיי מותרות. ואני בחורה של מותרות, אני רוצה הכל".

אייל מהוד השרון קונה גם הוא בעקביות באתרי הרכישות החברתיות. הוא רכש עד כה 6-5 קופונים בשווי כולל של כ-700 שקל , אבל מספר כי ש לו חבר "שקונה כמו מטורף, והוא אפילו מנהל ב'אקסל' את הרכישות שלו כדי לא לשכוח להשתמש בקופונים".

הוא מסכים שקניות מהסוג הזה עשויות להשתלם רק אם קונים בצורה חכמה. "אני נכנס כל בוקר למייל ובודק את רשימת הדילים. אני משתדל לא לקנות סתם דברים, אלא רק מה שאני צריך. למשל, קניתי מסאז' כי ידעתי שבכל מקרה אני רוצה לעשות לאשתי הפתעה לקראת יום ההולדת שלה או מחבת בהנחה כי גם ככה בדיוק היינו צריכים".

אייל מעיד שעד כה היה מרוצה מרוב הרכישות שעשה. "רק פעם אחת קניתי פיצה שלא שמעתי עליה כי היה לה קופון באתר, אבל בסוף היא היתה מגעילה. אני לא אזמין משם יותר, גם לא בחינם".

שרון מייעצת לרוכשים לבדוק היטב את הדברים לפני כל רכישה. "יש מלכודות שנורא קל ליפול בהן. למשל, צימרים ב-400-300 שקל . זה מאוד מפתה, אבל אם קוראים את האותיות הקטנות רואים שזה תקף בימי חול, או שיש רק בקתה אחת וכבר קנו 4,000 איש".
"עסקים היום מבינים שגרופון זה כלי שיווקי"

ענקית הקניות הקבוצתיות גרופון הכריזה לא מזמן על גיוס הון של קרוב למיליארד דולר. אמש היא "בזבזה" בין 13 ל-17 מיליון דולר מתוכם (כך על פי גורמים בתעשיית ההיי-טק) על החברה הישראלית המקבילה גרופר, שתיקרא מעתה "גרופון ישראל".

גרופר, שאימצה את המודל האמריקאי, החלה את פעילותה לפני פחות משנה. רכישתה של גרופר שמה קץ לשמועות המלוות את הרשת כבר שבועות ארוכים ביחס לכניסתה הקרובה של גרופון לשוק המקומי. האסטרטגיה של גרופון לכניסה לשווקים זרים - רכישת המקבילה המובילה בשוק הישראלי - התבצעה גם ביפן, ברוסיה, בברזיל, בארגנטינה, בהודו ובמדינות אחרות.

את גרופר ייסדו חברי הילדות דותן סתיו, יובל קרז'בסקי ודורי הללי, שלושתם באמצע שנות ה-30לחייהם, שהחליטו לאמץ את הקונספט שפיתחה גרופון האמריקאית ולהתאים אותו לקהל הצרכנים הישראלי. העיקרון בשני האתרים זהה: המשתמשים נרשמים לאתר ומקבלים עדכונים יומיים,   המכילים שוברים לרכישת מוצרים בהנחה.

את המוצרים ניתן לרכוש רק אם מספר מינימלי (משתנה) של גולשים מעוניין בהם, כשחלק מהעיסקאות מוגבל ל-24

שעות וחלקן למספר ימים והתשלום עליהן מיידי. בין השאר מוצעות באתרים ארוחות במסעדות, טיפולי קוסמטיקה, קורסי העשרה ועוד. בארץ פועלים קרוב ל20- אתרים המציעים מודל זהה - כולם שאבו השראה מגרופון, שהיתה הראשונה להפעילו.

"בהתחלה עסקים לא הבינו מה הולך להיות העומס, היום הם כבר מבינים את הגדול שלנו", מתגאה  היו"ר עדו פולק. "זו המגמה העולמית - עסקים היום מבינים שגרופון זה כלי שיווקי. זה לא אתר של דילים, זה לא חנות עודפים. למעשה, זה שאנשים משלמים כסף מראש כדי להיכנס לעסק   הוא מצב חצי הזוי".

בגרופר מיהרו להתגאות באקזיט המוצלח. "גרופר הוא האתר הראשון, הגדול והמצליח ביותר שהוקם בארץ," מצהיר הללי, "הן מבחינת המחזורים והרווחיות שהוא מציג והן מבחינת דרכי הניהול שלו". לטענתו, היה חשוב לגרופון לאתר את החברה הישראלית המתנהלת בצורה האחראית והטובה ביותר כלפי בתי העסק והצרכנים - והיא מצאה בגרופר את המרכיבים הללו.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->