משתלם להיות לקוח מועדף
לפחות בעניין עמלות העו"ש, משתלם ללכת לגדולים. הפועלים ולאומי הם גם הבנקים היחידים שמפעילים כרגע תוכנית לפיצוי לקוחות בגין הריביות בחשבונות העו"ש
מסקנה שנייה היא שמשתלם להיות דווקא לקוח של בנק גדול. הבנקים הגדולים (לאומי והפועלים) גובים בממוצע מכלל הלקוחות עמלות נמוכות מאלה הנגבות על ידי בנקים כמו הבנק הבינלאומי.
לכן, לפחות בעניין עמלות העו"ש, משתלם ללכת לגדולים.
אגב, הפועלים ולאומי הם גם הבנקים היחידים שמפעילים בשלב זה תוכנית לפיצוי לקוחות בגין הריביות בחשבונות העו"ש (הפועלים עושה זאת בשיטת הקיזוז).
לא דיסקונט, לא המזרחי ולא הבינלאומי מפעילים בשלב זה תוכנית דומה.
אבל אפשר גם אחרת: נתוני המפקח שוב מוכיחים כי בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר. בנק יהב הפסיק להיות "הבנק של עובדי המדינה", וגם לקוחות מהשורה יכולים לקבל את התנאים המועדפים. נכון שבנק יהב הוא בנק קטן, אבל זה לא רלוונטי. מבחינת בנק ישראל, זהו בנק יציב לא פחות מאשר 5 הבנקים הגדולים.
אז מה עושה לקוח שקשה לו לעזוב את אחד מ-5 הבנקים הגדולים? הוא צריך לפחות לנסות להתמקח עם אותו הבנק. זה עובד, אבל בשביל זה צריך לדעת מה מקובל בבנקים האחרים. בכל מקרה, מתחילת 2011, אפשרות המעבר בין הבנקים היא נוחה הרבה יותר בהשוואה למה שהיה בשנים האחרונות.







נא להמתין לטעינת התגובות




