משתלם להיות לקוח מועדף

לפחות בעניין עמלות העו"ש, משתלם ללכת לגדולים. הפועלים ולאומי הם גם הבנקים היחידים שמפעילים כרגע תוכנית לפיצוי לקוחות בגין הריביות בחשבונות העו"ש

יהודה שרוני | 11/1/2011 8:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נתוני הפיקוח על הבנקים בנוגע לעלות עמלות העו"ש אינם מפתיעים, וחוזרים על עצמם אחת לחצי שנה. שתי מסקנות עיקריות שבות ועולות מנתונים אלה: ראשית, משתלם להיות לקוח מועדף. מתברר כי קבוצות לקוחות מאורגנים כמו עובדי המדינה, ארגון חבר ועוד, זוכים לתנאי ניהול חשבון עדיפים בהרבה על פני "סתם" לקוחות.

מסקנה שנייה היא שמשתלם להיות דווקא לקוח של בנק גדול. הבנקים הגדולים (לאומי והפועלים) גובים בממוצע מכלל הלקוחות עמלות נמוכות מאלה הנגבות על ידי בנקים כמו הבנק הבינלאומי.
לכן, לפחות בעניין עמלות העו"ש, משתלם ללכת לגדולים.

אגב, הפועלים ולאומי הם גם הבנקים היחידים שמפעילים בשלב זה תוכנית לפיצוי לקוחות בגין הריביות בחשבונות העו"ש (הפועלים עושה זאת בשיטת הקיזוז).
לא דיסקונט, לא המזרחי ולא הבינלאומי מפעילים בשלב זה תוכנית דומה.

אבל אפשר גם אחרת: נתוני המפקח שוב מוכיחים כי בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר. בנק יהב הפסיק להיות "הבנק של עובדי המדינה", וגם לקוחות מהשורה יכולים לקבל את התנאים המועדפים. נכון שבנק יהב הוא בנק קטן, אבל זה לא רלוונטי. מבחינת בנק ישראל, זהו בנק יציב לא פחות מאשר 5 הבנקים הגדולים.

אז מה עושה לקוח שקשה לו לעזוב את אחד מ-5 הבנקים הגדולים? הוא צריך לפחות לנסות להתמקח עם אותו הבנק. זה עובד, אבל בשביל זה צריך לדעת מה מקובל בבנקים האחרים. בכל מקרה, מתחילת 2011, אפשרות המעבר בין הבנקים היא נוחה הרבה יותר בהשוואה למה שהיה בשנים האחרונות. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

יהודה שרוני

צילום: דעות

בוגר מדע המדינה ומוסמך במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. חבר מערכת מעריב, העורך הכלכלי של העיתון ובעל טור בגלי צה"ל ובטלוויזיה

לכל הטורים של יהודה שרוני

עוד ב''יהודה שרוני''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->