מדד הבירוקרטיה חושף: השירות הגרוע ביותר - במשרד הבריאות

גם ברבעון הרביעי של 2010 המשיכה רמת השירות במגזר הציבורי לפגר אחרי זו של המגזר הפרטי. עם זאת, הכי קל להוציא היום תעודת זהות והמשרד היעיל ביותר הוא משרד הפנים. אוריאל לין: "צמצום הבירוקרטיה הוא אחד ממנועי הצמיחה שאינו מחייב תוספת תקציבית אלא מימוש המחוייבות של השרים לציבור"

רותם סלע | 10/1/2011 12:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חדשות טובות: בשנתיים האחרונות עלתה רמת השירות במגזר הציבורי ב-3.5% ל-6.74. מנגד, החדשות הרעות: במגזר הפרטי ממשיך השירות להיות מספק הרבה יותר עם ציון ממוצע של 8.25, ומסתבר כי אם תרצו להוציא תעודת זהות חדשה, תזכו לשירות ברמה של מחלקה ראשונה. כך עולה ממדד הבירוקרטיה של איגוד לשכות המסחר הבודק עד כמה יעיל או מסואב המגזר הציבורי בישראל, בפן של מתן שירותים.

מסיכום שנתי של מדד הבירוקרטיה לשנת 2010 עולה כי במשרדי הממשלה (הבריאות, התחבורה, הפנים, האוצר, התמ"ת והמוסד לביטוח לאומי), לא חל שיפור משמעותי וניכר בהתנהלות הבירוקרטית. עם זאת, באיגוד לשכות המסחר מברכים על פעילות הוועדה בראשות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, בנושא 'עשיית עסקים בישראל' הפועלת לשיפור הליכי רישוי עסקים ולייעול תהליכים במגזר הציבורי שיקלו על הפעילות העסקית. כמו כן צופים באיגוד, כי יישום המלצות הוועדה יבואו לידי ביטוי בנתוני מדד הביורוקרטיה לשנת 2011.

נציין, כי המדד בודק את איכות השירות וחווית הלקוח מורכב מארבעה קריטריונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפנייה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת/חידוש דרכון, תשלומים למשרדים ועוד.
ההליך הכי פחות בירוקרטי: הוצאת ת.ז

על פי נתוני המדד, המשרד בו רמת השירות הנמוכה ביותר הוא משרד הבריאות, בעוד שהמשרד שזכה לציון הגבוה ביותר הוא משרד הפנים - ציון של 7.56 - הגבוה ביותר אותו השיג משרד כלשהו בכל הזמנים.

ודאי תתפלאו לגלות כי ההליך הכי פחות בירוקרטי הינו

הוצאה או חידוש של תעודת זהות, שזכה לציון גבוה משמעותית של 8.52. לעומתו, התהליך הבירוקרטי ביותר הינו רישוי וטיפול בעובדים זרים (ציון4.43), שחרור ציוד רפואי מהמכס (4.63) והנפקת אישורים ליבוא ויצוא אביזרים רפואיים (5.25). 

מדד הבירוקרטיה 2010
מצעד הפקידים

למרות העדיפות הברורה של המגזר הפרטי, ישנם גם במגזר הציבורי טובים יותר ופחות בהענקת שירות. כך למשל המשרד הבירוקרטי ביותר ולפיכך הגרוע ביותר עבור המגזר העסקי הינו משרד הבריאות, אשר מציג גם את הירידה החדה ביותר במדדים במהלך השנה האחרונה מ-6.74 ל-5.96 -  צלילה של 11% במדד השירות.

במקום השני במצעד האיוולת נמצא המוסד לביטוח הלאומי עם ציון של 6.15. משרד האוצר זכה לציון הממוצע של 6.73, התעשייה והמסחר מתמקם בטווח העליון של מתן שירות עם ציון של 6.81. משרד התחבורה שפינה את המקום הראשון למשרד הפנים שומר על ציון טוב למעלה של 7.19 במדדים, בעוד שמשרד הפנים זוכה לציון של 7.56.

איזה משרד מבזבז הכי הרבה זמן?

מדד הבירוקרטיה של איגוד לשכות המסחר וחברת SQ איכות השירות, מגלה כי זמן הטיפול בפנייה בפועל עומד על פי 2.3 מאשר הזמן הסביר לטיפול, לתפיסת בעלי העסקים. להערכת העסקים, הזמן הסביר הממוצע לטיפול בפנייה הינו שבועיים, בעוד שזמן הטיפול בפועל עומד כמעט על חודש.

"הגיע הזמן שממשלת ישראל תתנער מאדישותה ותרדמתה"

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הבירוקרטיה הינה לא פחות מפגיעה במשק. "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתנער מאדישותה ותרדמתה וששרי הממשלה יפנימו שהשקעת משאבים ועבודה בשיפור השירות, ההליכים ותרבות העבודה מול המגזר העסקי, הם אחד ממנועי הצמיחה החשובים של המשק", אמר לין והוסיף כי "באופן מיוחד מאכזבת התוצאה באשר למשרד האוצר שאמור להוביל בשיפור השירות למגזר העסקי".

לדברי שי חיון, מנכ"ל SQ איכות השירות, "אמנם ב-2010 נצפה שיפור ברמת הביורוקרטיה אך הנתונים עדיין רחוקים מהמצב הרצוי - אותו מצב שנצפה במגזר העסקי. כמעט 40% מהעסקים מרגישים שהביורוקרטיה שקיימת במשרדי הממשלה פוגעת בעסקיהם פגיעה ממשית".

לדעת חיון, הרמה אליה אנו מצפים שיגיעו משרדי הממשלה בשנת 2011 צריכה להיות 7.3. "משרד הפנים, שמראה שיפור משמעותי עם ציון של 7.56, ומשרד התחבורה, שהשתפר מאוד לעומת שנים קודמות ושומר על רמה גבוהה השנה עם ציון של 7.19, יכולים לשמש דוגמה לאחרים", מסכם חיון.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->