הושגה פשרה בין עובדי הרכבת להנהלה: תנועת הרכבות לא תשובש

בית הדין לעבודה קבע כי הנהלת הרכבת תמשיך לקיים מו"מ מול הספקים הצרפתים בנוגע לתחזוקת הקרונות, במקביל למו"מ מול הוועד. בנוסף הסכימו הצדדים שלא להפעיל צעדים ארגוניים עד לסוף חודש מרץ. בכך נדחים, לפי שעה, השיבושים שאיימו לפגוע משמעותית בפעילות

עידו אפרתי | 9/1/2011 16:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עובדי רכבת ישראל הסירו את איום השבתת תנועת הרכבות, לאחר שהגיעו לפשרה עם הנהלת הרכבת בנוגע להעברת חלק מתחזוקת הקרונות למיקור חוץ. בהסכם הפשרה, שהושג באמצעות בית הדין לעבודה בחיפה, סוכם כי עד חודש מרץ לא יפעלו הצדדים באופן חד-צדדי.

על פי לוחות הזמנים שקבע השופט רמי כהן, הנהלת רכבת ישראל תמשיך לקיים מו"מ מול חברת בומברדיה הצרפתית בנוגע לתחזוקת הקרונות החדשים אותן היא צפויה לספק, ובמקביל תנהל מו"מ מול ועד העובדים. הצדדים הגיעו להסכמה, כי עד סוף חודש מרץ השנה לא יפעילו צעדים ארגוניים.

כמו כן הוסכם, כי עד סוף פברואר תסיים הנהלת הרכבת את המגעים מול החברה הצרפתית ובמהלך חודש מרץ תקיים מגעים עם ועד העובדים. במהלך חודש אפריל יהיו הצדדים חופשיים לפעול כל אחד על פי הבנתו, כאשר במקרה בו לא יגיעו הצדדים להסכמה עד ל-1 במאי 2011, לא תחתום רכבת ישראל הסכם עם החברה הצרפתית.

בכך נדחים, לפי שעה, השיבושים שאיימו לפגוע משמעותי בפעילות הרכבת, בתקופה בה כשליש מצי הרכבות משותק בשל אירוע הדליקה וכן בשל עבודות תשתית. ועד עובדי הרכבת, בגיבוי ההסתדרות, תכנן לגרום הבוקר (א') שיבושים בתנועת הרכבות ולהאט את מהירות נסיעתן. ואולם, במוצאי שבת האחרון פנתה הנהלת הרכבת לבית הדין לעבודה בחיפה בבקשה שזה יוציא צו מניעה נגד העובדים. עובדי הרכבת הסכימו לבסוף שלא לנקוט בשיבושים עד לקיום הדיון הבוקר.

"צר לי שהיינו צריכים להגיע לבית המשפט כדי ליצור הידברות מול הוועד ולעסוק באיומים, אשר פוגעים בראש ובראשונה בציבור", אמר היום מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל. "המתווה שהוצע על ידי בית המשפט ראוי ומקובל, וזו גם הייתה דרך הפעולה שאליו כוונה הנהלת החברה מלכתחילה".

עוד הוסיף הראל, כי "בכוונת הנהלת רכבת ישראל להמשיך ולפעול על מנת להיערך להמשך הביקושים הגדלים לנסיעה
ברכבת. ובין השאר להגדיל את צי הרכבות, להרחיב את ההיצע של מקומות הישיבה ולספק שירות בסטנדרטים בינלאומיים".

גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים, הביעה את שביעות רצונה מכך שבית המשפט אילץ את הנהלת שלא לחתום את על ההסכם לתחזוקת הרכבות, אלא דחה את הנושא למשך מספר חודשים עד לניהול משא ומתן עם העובדים ומיצוי כל ההיבטים הקשורים בנושא שהעלה הוועד כמו בטיחות, ובחינת מצב הפרטת הרכבות בעולם ותוצאותיו. "אין כל סיבה שעובדי הרכבת המיומנים והמקצועיים לא ימשיכו בתחזוקת הרכבות וגורמים מחו"ל ייעסקו במלאכה חשובה זו על חשבון עובדים ישראלים", אמרה אדרעי.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->