סוף לטרנטה: יותר מ-11 אלף כלי רכב נגרטו בשנת 2010
במסגרת תוכנית הגריטה הורדו מהכביש יותר מפי 2 כלי רכב מהצפוי. משרד התחבורה שילם לבעלי המכוניות למעלה מ-33 מיליון שקל
לפני כחצי שנה הוחלט להרחיב את התוכנית ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחן תנועה של המשטרה. על פי נתוני המשרד, עד כה נגרטו קרוב לשליש מכלי הרכב הזכאים להיכלל בתוכנית. משרד התחבורה שילם לבעלי רכב אלה יותר מ-33 מיליון שקל.
מנתוני משרד התחבורה עולה, כי 4,201 מכלי
הרכב שנגרטו הם מסוג סובארו, 1,323 כלי רכב הם מסוג מיצובישי, 773 מסוג דייהטסו, 722 מסוג פורד, 615 מסוג סוזוקי, 604 מסוג אופל, 520 מסוג פג'ו, 474 מסוג רנו, 366 מסוג פיאט, 306 מסוג וולבו ו-281 כלי רכב מסוג פולקסוואגן.
במהלך החודשים האחרונים קיבלו עשרות אלפי בעלי מכוניות ישנות מכתבים ממשרד התחבורה, המזמנים אותם למסור את כלי הרכב שלהם למגרש גריטה ולקבל תמורתם כסף במזומן. בעקבות הפנייה הוכפל מספר הפונים היומי למגרשי הגריטה, והוא עומד כיום על יותר מ-900 כלי רכב בחודש.
לדברי שר התחבורה, תוכנית הגריטה נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מזהמים ופחות בטיחותיים לנסיעה. לדבריו, לאור ההצלחה הגדולה של התוכנית בכוונת משרד התחבורה להמשיך ולהוריד כלי רכב ישנים מהכבישים גם בשנים הבאות.







נא להמתין לטעינת התגובות




