שובו של הקופון: המיתון חינך את האמריקאים לחסכנות

אזרחי ארה"ב חוזרים לקופונים, והשימוש בהם רק עולה ועולה. אולם מתברר, כי אלו הפודים את מרב הקופונים משתייכים דווקא לאוכלוסיות האמידות. כך או כך מסתמן כי במציאות החדשה החיפוש אחר מציאות הוא "אין", ואילו המותג - "אאוט"

nrg מעריב | 8/1/2011 10:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
האמריקאים חוזרים לקופונים, ובגדול: האקונומיסט מדווח כי תקופת המיתון חינכה מחדש את הצרכנים האמריקאים - מה שהוביל לקאמבק של גזירת העיתונים לצד שגשוג הקופונים הדיגיטליים.

בסך הכל פדו האמריקאים 3.2 מיליארד קופונים ב-2009 - עלייה של 23% בהשוואה ל-2008 - כך עולה מנתוני Valassis, חברה גדולה להנפקת קופונים. חלוקת הקופונים לקידום מכירות והשימוש בהם המשיכו לעלות במהלך 2010, כאשר ערך המימוש בשלושת הרבעונים הראשונים עלה ל-2.8 מיליארד דולר, כשגם ברבעון הרביעי נמשכה העלייה.

נראה כי התחייה המחודשת של הקופון היתה צפויה במידת מה, בתקופה בה כמעט 8 מתוך כל 10 עובדים מעידים כי הם חיים מתלוש לתלוש, וקרוב ל-10% מהאוכלוסיה מובטלים.

אך הנתון המפתיע הוא כי אלו דווקא משקי הבית האמידים שמנצלים את הקופונים. על פי נתוני חברת המחקר נילסן, היו אלה משקי בית הרושמים הכנסה של 100 אלף דולר בשנה (ויותר) שפדו ב-2009 את מרב הקופונים.

מומחים בתחום טוענים, כי יש אמת בטענות על פיהן תקופת המיתון הותירה אפקט מתמשך על הצרכנים האמריקאים. הם סבורים כי התפתחה תרבות חדשה של חסכנות (שזכתה לכינוי "שיק של קיצוצים") - תרבות בה החיפוש אחר מציאות וחיסכון הוא באופנה, ואילו המותג - לא.
צילום מסך www.coupons.com
האמריקאים חוזרים לגזור קופונים צילום מסך www.coupons.com
העתיד שייך לקופונים הדיגיטליים

מדוח של חברת הייעוץ  Booz & Company עולה, כי יותר מ-75% מהצרכנים מספרים כי הם מעלעלים כיום בחוברות ההטבות וגוזרים קופונים לפני הקנייה. נראה כי אם התנהגות זו תמשיך גם על רקע התאוששות הכלכלה, הקופונים עומדים להוות את אחד מכלי הנשק החזקים ביותר בתחמושת השיווק של החברות.

ייתכן שחברות של קופונים מקוונים כמו Groupon עשויות לצבור תאוצה בזמן הקרוב, אך הנהנים העיקריים מהאווירה החסכנית הן דווקא חברות הקופונים הוותיקות והמסורתיות, המוכנסות לרוב לעיתוני סוף השבוע. מדובר בחדשות טובות בים של נבואות שחורות לענף

העיתונות, על רקע התפתחות האינטרנט.

ארגון ה-NNN, המאגד 25 עיתונים בארצות הברית, ערך לאחרונה מחקר על פיו הקופונים שהם חלק מהעיתון (בניגוד לאלו המצורפים בנוסף) - הם המוצלחים ביותר. מנכ"ל NNN, ג'ייסון קליין, סבור כי "משווקים רבים לא מנצלים מספיק את המדיום הזה".

עם זאת נראה כי  עתיד הקופונים הוא דיגיטלי. על אף שהקופונים המקוונים היוו רק 2% מהשוק, הם היוו כ-12% מהפדיונות בשנת 2010, כך על פי נתוני Booz&Company. זאת ועוד: גם חברות הקופונים הממשיים מנסות להדביק את הפער - ופתחו לאחרונה סניפים מקוונים. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->