ההימור שלנו: 3 הסטארט-אפים שכדאי לשים עליהם עין השנה
הם זיהו את הרעיון הבא, עלו על הפטנט שיביא להם את ההצלחה הגדולה והיו שם לפני כולם. הכירו את הסטארט-אפים הישראליים שאנחנו בטוחים שיעשו את זה ב-2011
Face.com התחילה כשירות זיהוי פנים עבור תמונות ברשתות החברתיות. אך הקהילה שהתגבשה סביב ממשק הפיתוח החדש שלה, והכניסה האחרונה והמאסיבית של פייסבוק לתחום - מקרבות אותה מאוד לפריצה הגדולה.
Face.com נחשבת לכוכב עולה בסצנת הסטארט-אפים בישראל. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית לזיהוי פנים, המאפשרת לגולשים לזהות תמונות וחברים שלהם ברשת ולתייג אותם באופן אוטומטי.
במקור פעלה החברה כשירות המיועד לפייסבוק בלבד, אך בשנה האחרונה שחררה ממשק תוכנה (API) למפתחים חיצוניים ובעצם הפכה עצמה לפלטפורמה עצמאית, אשר מציעה לאתרים ולחברות אחרות שירותי זיהוי פנים בתמונות.
למעלה מ-5,000 מפתחים עוסקים היום בהתאמת הפלטפורמה של Face.com לאתרים שונים, ובהחלט נראה שהחברה נמצאת בכיוון הנכון לאחר שגם פייסבוק עצמה החליטה ליישם טכנולוגיה לזיהוי פנים ברשת החברתית.
המבחן הגדול של Face.com עשוי
"יצאנו לדרך עם כוונה להפוך את טכנולוגיות זיהוי הפנים שלנו לזמינות לכולם", אומרים ב-Face.com. "השנה האחרונה היתה מדהימה. מאז פתיחת הפלטפורמה למפתחים ולשותפים נרשמו יותר מ-10,000 מפתחים, הרבה עיסקאות נחתמו, גייסנו כסף וגם צירפנו לצוות אנשים מדהימים. בשנה הבאה אנו מבטיחים להמשיך ולהשיק שירותים נוספים לקהילות המשתמשים והמפתחים. הולך להיות מעניין וכיף".

מהפכת האייפדים מגיעה לעולם הילדים: לכו תמצאו ילד שיסרב לקרוא ספר שמתעורר לחיים עם אנימציות וצלילים.
Touchoo פיתחה סוג של אבולוציה חכמה למה שהיה בעבר ה"ספר-קלטת". אלה למעשה ספרי ילדים המיועדים למכשירי מגע, כמו האייפד של אפל. מדובר בספרים אינטראקטיביים המשלבים תמונות, צלילים ואנימציות על גבי המכשיר.
מעבר להקראה הבסיסית של המילים בספר, המסייעת לילד בצעדיו הראשונים של לימוד קריאה ושפה בכלל, האינטראקציה עם האפליקציות השונות מאפשרת להם גם ללמוד מיומנויות חדשות ולהרחיב את הידע בתחומים שונים.
החברה, המונה כיום כחמישה עובדים בלבד, זכתה השנה בתחרות הסטארט-אפים הישראלית TWS 2010, וחתמה על כמה הסכמים לשיתופי פעולה בתחום התוכן - המקנים לה זכויות הפצה של כותרים מוכרים בגרסתם האלקטרונית.
במידה ששוק מכשירי הטאבלטים ימשיך ויגדל כפי שצופים המומחים, יש להניח כי החברה תגיע לרווחיות כבר בשנה הקרובה - והיא בעלת סיכוי גדול להירכש במהלך השנים הקרובות על ידי אחד מבתי התוכן הגדולים בעולם.
"אנחנו עדים כיום לתחילתה של מהפכה דיגטלית חדשה בעולם הילדים", אומר עומר גינר, מנכ"ל Touchoo. "הילדים מגלים מחדש את הספרים המאוירים באמצעות שימוש במכשירים מבוססי מגע, דוגמת האייפון והאייפד".
גינר הוסיף כי בחברה שמחים להיות שותפים באחד מהסטארט-אפים המבטיחים של 2011 ו"מאמינים שהפתרון שלנו - המאפשר למוציאים לאור, כמו גם לכותבי ספרי ילדים עצמאיים להצטרף למהפכה החדשה - יהיה אחד הגורמים המובילים בה".

שוק הווידיאו באינטרנט הולך ומתחמם. בשנה הקרובה יהיה שווה לשים עין על Sparkeo.
בשנתיים האחרונות ניסו לא מעט חברות לייצר ספריית סרטוני וידיאו חינוכיים. לעומת כל אותן חברות, Sparkeo לא מנסה לייצר פורטל ולרכז את הסרטונים אצלה - אלא מציעה נגן מדיה פשוט יחסית, אשר ניתן להטמיען בכל אתר חיצוני ומאפשר לגולשיו לצפות בסרטונים בתשלום באמצעות מנגנון תשלומים חכם.
הפלטפורמה תאפשר למשתמשים שונים ליצור ברשת סרטוני וידיאו כגון שיעורים פרטיים וקורסים מקוונים. הם יוכלו להטמיע את הסרטון באתר שלהם - ואף לגבות תשלום עבור הצפייה. כך למשל, מורה לגיטרה יוכל למכור בקלות שיעורים פרטיים דרך האינטרנט.
לאחר הזנת הקוד באתר החיצוני יופיע בעמוד זה נגן המדיה של Sparkeo, אשר יאפשר לכל המשתמשים לצפות באופן חופשי בחלק מהסרטון. לאחר שהסתיים החלק המוגדר יתבקש המשתמש לשלם עבור הצפייה בווידיאו המלא.
הפתרון של Sparkeo הביא אותה לזכייה בתחרות ה-Seedcamp העולמית, שנערכה בלונדון לפני כשבועיים. שוק המדיה והווידיאו אינטרנט רק הולך ומתחמם בשנים האחרונות, ו-Sparkeo היא בהחלט אחת מהחברות שכדאי לשים עליהן עין במהלך השנה הקרובה.
"בנינו את Sparkeo כדי לאפשר לכל אחד מאיתנו ללמוד מהאנשים הטובים ביותר", נמסר מ-Sparkeo. "אנחנו מקווים ששנת 2011 תהיה שנה נוספת של השפעה גוברת מצד ישראל על עולם האינטרנט".