החל מ-1 בפברואר: תיאסר נסיעת משאיות בנתיבי איילון בשעות הבוקר
המטרה: הפחתת עומסי התנועה וצמצום זיהום האוויר. איסור יחול בקטע שבין מחלף גלילות-מזרח לבין מחלף חולות. במקביל יחולו איסורים גם בכביש מספר 1 ובצירים ראשיים נוספים
בהתאם לכך, תיאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון בנתיבי איילון, בשני כיווני הנסיעה, בקטע שבין מחלף גלילות-מזרח לבין מחלף חולות, בין השעות 06:30 ועד 09:30 בבוקר, למשך כשלושה חודשים.
במשרד התחבורה מסבירים כי ההחלטה על יישום הפיילוט בנתיבי איילון נתקבלה על רקע הצלחתה של ההחלטה על איסור נסיעת משאיות וכלי כבדים בשעות הבוקר, בכביש ירושלים-תל אביב.
בעקבות כך, החל מ-1 בפברואר לא תותר גם נסיעת משאיות כבדות מעל 12 טון בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בין השעות 15:00 אחר הצהריים ל-18:00 בערב. גם בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה
הצרפתית בכביש תיאסר נסיעת משאיות כבדות מעל 12 טון בין השעות 06:30 ל-08:30 בבוקר.
פרט לצירים אלה לא תותר נסיעת משאיות כבדות בשעות הבוקר גם בציר הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), בכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים), ובכניסה למכבים- רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג).
שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי בשעות בהן יתבצע הפיילוט יופנו נהגי המשאיות וכלי רכב כבדים לדרכים חלופיות או לאתרי המתנה ומגרשי חנייה ייעודיים. לדבריו, סגירת צירים ראשיים לתנועת משאיות כבדות נועדה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר הנפלט מהמשאיות. כמו כן היא תביא לצמצום בצריכת הדלק של כלי הרכב.
צוות היגוי מיוחד ילווה את הפרויקט ויבחן את השפעתו על שורה של פרמטרים ומדדים סביבתיים (רעש וזיהום אוויר) ובטיחותיים שנועדו לבחון את הצלחת הפרויקט.







נא להמתין לטעינת התגובות




