הרשות להגנת הצרכן: "פוקס הטעתה צרכנים"
הרשת פרסמה באתר האינטרנט שלה מבצע לפיו כל פריטי החנות יימכרו ב-40% הנחה ממחירם המקורי. בדיקה של הרשות העלתה כי לא ניתן לממש את ההנחה בשל אותיות קטנות ובלתי קריאות בתחתית הפרסום, שמציינות כי המבצע לא חל על כלל הדגמים
ההנחיה התקבלה לאחר בדיקת הרשות שהעלתה כי הצרכנים לא יוכלו לממש את ההנחה "בשל אותיות קטנות ובלתי קריאות בתחתית הפרסום, שמציינות כי המבצע לא חל על דגמי N.B, תחתונים וגרביים, שעונים ופריטים בחנויות עודפים". לטענתה, הפרסום מטעה את הצרכנים וגורם להם לחשוב שההנחה מתייחסת לכל מוצרי החנות.
עו"ד פינקוס מציינת כי "חוק הגנת הצרכן אוסר הטעיית צרכנים במעשה או במחדל בכתב או בעל-פה. כמו כן, החוק קובע כי חובה לציין את הפריטים שעליהם חל המבצע ואת כמות הפריטים. רשת פוקס הודיעה בפרסומיה כי קיימת הנחה של 40% "על
כל החנות" - כאשר בפועל ההנחה לא ניתנת למימוש במגוון גדול של פריטים. בכך הפרה הרשת את חוק הגנת הצרכן".
לדבריה, הרשות תאכוף את החוק בנוגע לכל פרסום מטעה קטן כגדול על מנת להבטיח שהחברות הגדולות לא יטעו את הצרכנים ושפרסומי הרשתות יהיו אמינים וברורים.
מחברת פוקס נמסר בתגובה: "פניית הממונה אלינו קדמה אך במעט לפנייתה אל כלי התקשורת. דבר זה ממחיש עד כמה חשוב היה הפרסום בעיתון. הממונה לא המתינה אפילו שעה כדי לתת לנו הזדמנות לבדוק את פנייתה ולהגיב עליה".
עוד נמסר כי "במקרה זה הצרכן אינו זקוק להגנה. פוקס מקפידה על כל תו ותג של הוראות הגילוי הנאות. בכל המודעות, הן באתר החברה והן בחנויות עצמן, מצוין במפורש על אילו פריטים ההנחה אינה חלה. כן צוין מספר המינימום של הפריטים המשתתפים במבצע. הטענה שהסייג כתוב באותיות קטנות ובלתי קריאות אינה נכונה".