פשרה בייצוגית נגד קרוקס: הלקוחות יקבלו הנחה של 25 שקל ברכישה חדשה
התביעה הייצוגית טענה כי זכיינית קרוקס בישראל יצרה תיאום מחירים בין החנויות. על פי הסדר הפשרה, צרכנים שיגיעו עם נעלי קרוקס לחנויות הרשת יזכו להנחה ברכישה של זוג נעליים אחר
קודם למתן הסדר הפשרה, מונה רו"ח אהוד רצאבי מטעם בית המשפט כדי לבדוק האם ההסדר סביר וראוי. רצאבי מצא כי נזקם המקסימלי של הצרכנים נאמד בכ-8 שקלים לזוג. בהתחשב בכך שבהתאם לקביעת הבודק, הנזק המינימלי לצרכן עומד על 0 שקלים, והמקסימלי עומד על 8 שקלים לזוג, סכום נמוך בהרבה מההטבה שתינתן לצרכנים, קבע השופט שהסדר הפשרה ראוי ואישר אותו.
קולנוע חדש יוצגה על ידי עורכות הדין טל אייל בוגר והגר רובינשטיין ממשרד פישר בכר.

נעלי קרוקס. יפצו את הלקוחות
יוסי אלוני
קרטל מחירים
נזכיר כי במאי 2007 הוגשה תביעה ייצוגית נגד יבואנית קרוקס בסכום של 20 מיליון שקל, שלאחר מכן תוקן ל-130 מיליון שקל. זאת בטענה כי היבואנית דרשה מחנויות הרשת למכור את נעלי הקרוקס במחיר אחיד, ובכך יצרה תיאום מחירים, שכונה בתביעה קרטל מחירים.
בתביעה נטען, כי היבואנית איימה במפורש על בעלי החנויות, שאם לא יצייתו להכתבת המחירים - היא תפסיק לשווק להם את הנעליים,
בניגוד לחוק הגנת הצרכן.
על פי הערכת התביעה, נמכרו בישראל 30 אלף נעלי קרוקס במסגרת תיאום המחירים. מבחינת נזק כספי, נטען כי צרכן שרכש זוג נעלי קרוקס מהדגם הרגיל ב-199 שקל הפסיד 65 שקל, ומי שרכש את הדגם הסגור מלפנים ב-240 שקל ספג נזק של 80 שקל. בעקבות התביעה גם הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, פתחה בבדיקת התלונות על דרישת מחיר המינימום.







נא להמתין לטעינת התגובות




