סוגה עילית: מרצדס ‭SL450‬

היא היתה קלאסית כבר עם ייצורה, לפני ארבעה עשורים, וגם היום נראית ה‭SL-‬ של מרצדס כמו חלום מוטורי שהתגשם. "מכונית התענוגות" על פי דני לוי

יואל פרלמן | 18/12/2010 11:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: רכב,מרצדס
העניין של דני לוי במכוניות ונהיגה הוא טוטאלי. העובדה שיש בבעלותו מוסך ותיק (מרום הצמרת בבני ברק) היא רק הפרט האחרון בסיפור הזה. לוי (58) היה מרשל (שופט מסלול) במירוץ הפורמולה באשקלון ב‭1970-‬ (שלא נערך). לוי נמצא עמוק בספורט המוטורי ממחצית שנות ה-80. הוא נתן חסות למירוצי אשקלון (המכונים "מיתולוגיים") והתחרה שם, ולאחר מכן השתתף גם במירוצי ראלי בקפריסין (כולל באליפות העולם וזכייה באליפות מקומית).

מתחילת העשור היה לוי למוביל לקבלת ההכרה החוקית בספורט מוטורי בישראל, היה שותף בכתיבת התקנות ועוד. עניין במכוניות קלאסיות הוא כנראה חלק בלתי נפרד מהתופעה. לוי אינו מהסוג המחפש משהו במצב רעוע ונהנה מפרויקט שיפוץ ארוך טווח. הוא גם אינו שייך למי שקונים מכונית קלאסית מושלמת לאוסף שלהם. אבל בין שני הקצוות האלה, הוא קרוב יותר לאחרון. לוי מחפש משהו במצב-טוב-אך-לא-מושלם ונכון למלא את החסר, ואת מבוקשו הוא משיג דרך האינטרנט.
יח''צ
מרצדס SL450. נוסעים רחוק בשבילה יח''צ

מרצדס ‭SL450‬ המופיעה כאן נקנתה במדינת ניו יורק במצב "טוב"."אני מסתכל קודם כל על הקווים בצילום ורואה שאין גלים", מספר לוי על הבחירה. מסיבות עלות, מכוניות במרכז ארצות הברית זוכות לניקוד נמוך, "הטיסות לשם וההובלה משם מאוד מייקרות את הרכישה".

לאחר שנמצאה המועמדת, נוסע לוי לראותה במו עיניו, משלים סידורים ומחכה להגעתה. ה‭SL-‬ הזו זכתה שייערך לכבודה קרב עם המכס. המכס טען לשווי שעמד על פי 4 ממה שלוי הצהיר עליו. לוי טען כי השמאי לא הבחין ברצפה חלודה, והוא אינו מודע למחירי המכוניות בפועל בשוק הזה בארצות

הברית. לטענת לוי, בזאת נגמר הסיפור.

‭SL450‬ הניצבת כאן עלתה כ‭4,500-‬ דולר, ועם הוצאות טיסה והובלה, מכס ‭103%)‬),‬ כמה תיקונים הכרחיים ועוד עניינים מסביב, הגיעה למשרד הרישוי עם תג הוצאות של כ‭60-‬ אלף שקל. וזה לא רע עבור יצירה קלאסית שכזו. מכונית העילית הזו משמשת "רכב תענוגות לסופי שבוע".‬ בעקבותיה תבוא עוד אחת, גם היא נוצרה באירופה אך שוכנת בארצות הברית, וגם היא שייכת למעמד העל של מכוניות הנוסעים מלפני דור וחצי. וגם היא תהיה של לוי תמורת סכום מצער (יחסית). 

מותרות של פעם

מרדצס SL יוצרה בין 1971 ל‭( R 107) 1989-‬ ב‭238-‬ אלף אקסמפלרים. לדגם זה - פתוח דו מושבי עם גג בד וגג קשה - היה דגם מקביל: SLC‬, קופה עם גג קבוע. SL הוצעה עם מנועים מ‭2.8-‬ ליטר ועד ‭5. 6 V8‬ ליטר. זו מכונית לא קלה (1.6 טון), עם בסיס גלגלים קצר (במושגי היום) של 246 ס"מ.

המנוע מייצר כשהוא במיטבו 225 כ"ס ו‭384-‬ קג"מ ושותה המון דלק (ליטר ל‭5-4-‬ ק"מ. כיאה למוצאה, מגיעה מרצדס זו - שנוצרה ב‭- 1979-‬ עם מיזוג אוויר, תיבה אוטומטית, הגה כוח ושאר מרכיבי מותרות של אז. את גג הבד ניתן להחליף בגג מתכת קשיח. בשני המקרים אין מדובר בתהליך שתחילתו בלחיצה על כפתור וסופו בחצי דקה. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->