סוגה עילית: מרצדס SL450
היא היתה קלאסית כבר עם ייצורה, לפני ארבעה עשורים, וגם היום נראית הSL- של מרצדס כמו חלום מוטורי שהתגשם. "מכונית התענוגות" על פי דני לוי
מתחילת העשור היה לוי למוביל לקבלת ההכרה החוקית בספורט מוטורי בישראל, היה שותף בכתיבת התקנות ועוד. עניין במכוניות קלאסיות הוא כנראה חלק בלתי נפרד מהתופעה. לוי אינו מהסוג המחפש משהו במצב רעוע ונהנה מפרויקט שיפוץ ארוך טווח. הוא גם אינו שייך למי שקונים מכונית קלאסית מושלמת לאוסף שלהם. אבל בין שני הקצוות האלה, הוא קרוב יותר לאחרון. לוי מחפש משהו במצב-טוב-אך-לא-מושלם ונכון למלא את החסר, ואת מבוקשו הוא משיג דרך האינטרנט.

מרצדס SL450 המופיעה כאן נקנתה במדינת ניו יורק במצב "טוב"."אני מסתכל קודם כל על הקווים בצילום ורואה שאין גלים", מספר לוי על הבחירה. מסיבות עלות, מכוניות במרכז ארצות הברית זוכות לניקוד נמוך, "הטיסות לשם וההובלה משם מאוד מייקרות את הרכישה".
לאחר שנמצאה המועמדת, נוסע לוי לראותה במו עיניו, משלים סידורים ומחכה להגעתה. הSL- הזו זכתה שייערך לכבודה קרב עם המכס. המכס טען לשווי שעמד על פי 4 ממה שלוי הצהיר עליו. לוי טען כי השמאי לא הבחין ברצפה חלודה, והוא אינו מודע למחירי המכוניות בפועל בשוק הזה בארצות
SL450 הניצבת כאן עלתה כ4,500- דולר, ועם הוצאות טיסה והובלה, מכס 103%)), כמה תיקונים הכרחיים ועוד עניינים מסביב, הגיעה למשרד הרישוי עם תג הוצאות של כ60- אלף שקל. וזה לא רע עבור יצירה קלאסית שכזו. מכונית העילית הזו משמשת "רכב תענוגות לסופי שבוע". בעקבותיה תבוא עוד אחת, גם היא נוצרה באירופה אך שוכנת בארצות הברית, וגם היא שייכת למעמד העל של מכוניות הנוסעים מלפני דור וחצי. וגם היא תהיה של לוי תמורת סכום מצער (יחסית).
מרדצס SL יוצרה בין 1971 ל( R 107) 1989- ב238- אלף אקסמפלרים. לדגם זה - פתוח דו מושבי עם גג בד וגג קשה - היה דגם מקביל: SLC, קופה עם גג קבוע. SL הוצעה עם מנועים מ2.8- ליטר ועד 5. 6 V8 ליטר. זו מכונית לא קלה (1.6 טון), עם בסיס גלגלים קצר (במושגי היום) של 246 ס"מ.
המנוע מייצר כשהוא במיטבו 225 כ"ס ו384- קג"מ ושותה המון דלק (ליטר ל5-4- ק"מ. כיאה למוצאה, מגיעה מרצדס זו - שנוצרה ב- 1979- עם מיזוג אוויר, תיבה אוטומטית, הגה כוח ושאר מרכיבי מותרות של אז. את גג הבד ניתן להחליף בגג מתכת קשיח. בשני המקרים אין מדובר בתהליך שתחילתו בלחיצה על כפתור וסופו בחצי דקה.








נא להמתין לטעינת התגובות




