כבר לא זאב בודד: טרנד חדש כובש את עולם הניהול - המנכ"ל החברתי
מנכ"לים שמכלים את זמנם בישיבות דירקטוריון בלבד? לא עוד. התופעה החדשה: מנכ"ל חברתי המשוחח באופן אישי עם אלפי לקוחות ברשתות החברתיות, באתרים ובבלוגים. בארה"ב הם כבר מחוברים. חבל רק שבישראל לא מתרשמים מהמגמה
לא מדובר פה בעוד "תיק" שנופל על המזכירה במסגרת שלל המטלות שהיא מבצעת עבור הממונה עליה. הכוונה היא למנכ"ל, אשר בעצמו ובאופן אישי, עונה לציבור הלקוחות - גם אם סדר הגודל שלהם מגיע למיליונים.
תופעה זו החלה לצבור תאוצה לפני קצת פחות משנה, ולפי מחקרים ראשוניים שנערכו בארה"ב, 1 מכל 10 מנכ"לים של החברות המובילות באמריקה כבר הבין את הטרנד הלוהט, ומפנה בין חצי שעה לשעה ביום, ו"מקבל קהל" בטוויטר, בפייסבוק ובבלוגים הרלוונטים.
מאמנים ויועצים ארגוניים בחברות אמריקאיות אף המציאו את המונח: "Socialize your CEO". כלומר, הפוך את המנכ"ל שלך לחברתי/מחובר. יש לציין, כי בהתבסס על אותם המחקרים, גם באירופה מנכ"לים הופכים לחברתיים יותר, ואפילו במזרח הרחוק כבר ניתן למצוא מנכ"לים מהסוג הזה. המנכ"ל הישראלי, לעומת זאת, עדיין מנותק.

בין המנכ"לים מחברות הענק בעולם, שהפכו לאחרונה ל"מנכ"לים חברתיים" ולא מוותרים על שעה ביום עם מיליוני הלקוחות שלהם, אפשר למנות את אריק שמידט מנכ"ל Google העולמית, סטיב באלמר מנכ"ל מיקרוסופט וכמובן את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג.
אחד מהחלוצים הראשונים שפרצו את ביצורי לשכת המנכ"ל ובעצם המציא את המושג של מנכ"ל חברתי הוא ג'ונתן שוורץ, מי שכיהן כמנכ"ל חברת Sun Microsystems, והודיע בפברואר האחרון ב"שידור חי" בטוויטר, כי הוא מניח את המפתחות והולך הביתה.
אם מחשיבים את שוורץ כפורץ הדרך, הרי שהמונח מנכ"ל חברתי נמצא בסביבה לא יותר מ-10 חודשים, אך כפי הנראה עתיד להיות אחת המגמות החמות של העשור הבא - תוך ביצוע מהפכה בדרך החשיבה של המנכ"ל על עצמו ושלנו על מנכ"לים.
נוסף על כך, באוקטובר האחרון שפך צוקרברג שמן רותח על מדורת "המנכ"ל החברתי" הלוהטת ממילא, כשסיפר במסיבת עיתונאים שכינס בנושא מערכת ההודעות החדשה של פייסבוק, על שיחות עם תיכוניסטים שייעצו לו איך לשדרג את פייסבוק - והרי לכם תופעה בתנופה.
התופעה החדשה מאלצת את כל המנכ"לים הכבדים והמיושנים בארה"ב, לפנות זמן ביומם העמוס לטובת שיחה עם מאות אלפי צרכנים. מנכ"ל אמריקאי שתקשורת מסוג זה אינה מצויה בלו"ז שלו, כבר נחשב למנותק ואף זוכה לביקורת חריפה באתרים מובילים.
עמיתה פאוול, המנהלת את חברת הייעוץ בתחום המדיה החברתית ObjectiveMarketer, מסבירה את המצב: "יותר מדי רועש לך כל הרשתות החברתיות האלה? נחש מה? אתה המנכ"ל - ואנחנו לא רוצים לשמוע אותך יותר רק דרך הודעות לעיתונות" .
בכנס שהתקיים לאחרונה בתל אביב, שאל המנחה מנכ"לית של אחת החברות הגדולות במשק הישראלי מה היא עושה בתחום הרשתות החברתיות. "עזוב אותך, למי יש זמן לזה. אתה יודע שאני רצה מישיבה לישיבה. יש לנו מלא אנשים שמטפלים בזה, אנחנו חברה עם מודעות גדולה מאוד לרשתות חברתיות", היא ענתה.
נראה שהמנכ"לים הבכירים בישראל לא מתכננים להתאמץ עבורנו וליבא את הטרנד החדש גם לארץ. בהתבסס על תשובתה של אחת המנכ"ליות המובליות במשק, ספק אם בעתיד הנראה לעין נפגוש מנכ"ל חברתי בישראל, שיתייעץ איתנו הלקוחות ברשת. וחבל.
הכתבה התפרסמה לראשונה באתר newsgeek








נא להמתין לטעינת התגובות




